لینک های دسترسی

Breaking News

بحران سیاسی در افغانستان؛ ارگ از توافق روی اصول مهم خبر داد


ریاست جمهوری افغانستان تایید کرد که مذاکرات میان رییس جمهور، محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله جریان دارد و دو طرف روی اصول مهم در موافقتنامه سیاسی به توافق رسیده اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز سه شنبه ۱۲ می (۲۳ ثور) به خبرنگاران گفت که مذاکرات دوامدار و همه جانبه میان دو طرف پیشرفت‌های خوبی در پی داشته است، اما تاکید کرد که هنوز مسایلی وجود دارد که باید نهایی شود.

او از دادن رتبۀ مارشالی به عبدالرشید دوستم به عنوان نمونه‌ای از موارد حل ناشده، یادآوری کرد.

آقای صدیقی گفت که یک اصل مهم در موافقتنامه، مشارکت در حکومت است و رییس جمهور غنی نیز می‌پذیرد که در کابینه‌اش تمام جریان‌های سیاسی دخیل باشند و از وقوع هرگونه بحران در افغانستان جلوگیری شود.

او افزود: "هر آنچه صورت می‌گیرد به حیث یک توافق سیاسی، در چارچوب قانون اساسی صورت خواهد گرفت."

ریاست جمهوری افغانستان تایید کرد که بن‌بست سیاسی کنونی روی فعالیت‌ها و پیشبرد حکومتداری تاثیرات منفی گذاشته و برای حل آن باید توافق سیاسی صورت گیرد.

ارگ با اشاره بر حفظ نظام جمهوری و جلوگیری از هرج و مرج در افغانستان هشدار داده گفت که هرگاه این توافق سیاسی صورت نگیرد، عملی‌شدن هر "سناریوی بد" ممکن است.

پیش از این، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه پیشین افغانستان نیز گفته بود که در مذاکرات برای حل بحران سیاسی پیشرفت داشته و روی اصول توافق‌هایی صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG