لینک های دسترسی

Breaking News

سیستم دفاع هوایی در کابل فعال شد – وزارت دفاع


وزارت دفاع ملی افغانستان از نصب سیستم دفاع هوایی در کابل خبر داد، اما در مورد موقعیت آن از دادن معلومات خودداری کرد.

در اعلامیۀ وزارت دفاع آمده است: "سکتور امنیتی و نیروهای امنیتی و دفاعی، به قیمت جان‌های ‌شان آمادۀ دفاع از مردم و کشور شان استند. این سیستم نیز برای تطبیق همین هدف‌ها ایجاد می‌شود که بالای احضارات محاربوی تاثیر مثبت می‌گذارد."

در این حال، جنرال اجمل عمر شینواری، سخنگوی قوای مسلح افغانستان در این مورد گفت: "این سیستم از طرف دوستان خارجی در دسترس ما قرار گرفته است."

آقای شینواری افزود: "فعلاً هم همکاران خارجی ما در این قسمت همکاری می‌کنند تا ما، ظرفیت لازم استعمال این سلاح را به دست بیاوریم."

این سیستم در حالی در شهر کابل فعال شد که پیش از این بارها، نقاط مرکزی شهر کابل هدف حملات راکتی قرار گرفته و به شهروندان کابل تلفات وارد شده است.

بر اساس گزارش‌ها،‌ این سیستم در ساحهٔ میدان هوایی کابل نصب شده است.

این در حالی است که اخیراً، ایالات متحده با ترکیه توافق کرد که سیستم دفاع راکتی (C-RAM) و نیروهای نظامی برای استفاده آن را در میدان هوایی کابل نگه‌می‌دارد.

ترکیه می‌خواهد پس خروج نیروهای بین المللی از افغانستان فعالیت و امنیت میدان هوایی کابل را بر عهده بگیرد؛ پیشنهادی که حکومت افغانستان نیز از آن استقبال کرده است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه دو روز پیش گفت که در مورد محدودهٔ این ماموریت با ایالات متحده به توافق رسیده، اما تصمیم نهایی تا اکنون در این خصوص این ماموریت اتخاذ نشده است.

XS
SM
MD
LG