لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی بر یک زندان در یمن بیش از ۷۰ کشته برجا گذاشت


زندان شهر صعده پس از حملهٔ هوایی
زندان شهر صعده پس از حملهٔ هوایی

در اثر یک حمله هوایی بریک زندان در شهر صعده، زادگاه شورشیان حوثی، در یمن بیش از ۷۰ نفر کشته شدند.

بشیر عمر، سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن روز جمعه ۲۱ جنوری (اول دلو) گفت که شمار قربانیان حمله بر زندان در حال افزایش است.

او با استناد از ارقام در دو شفاخانهٔ صعده که توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ حمایت می‌شود، گفت:"بیش از ۱۰۰ کشته و مجروح وجود دارد... این تعداد در حال افزایش است." اما او شمار دقیق کشته شدگان و زخمی شدگان را به گونهٔ جدا ارایه نکرد.

داکتران بدون مرز نیز گفته اند که حدود ۲۰۰ زخمی به شفاخانه‌های صعده انتقال شده و "آنها نمی توانند بیماران بیشتری را بپذیرند".

احمد محت، رییس داکتران بدون مرز یمن گفت:"هنوز اجساد زیادی در محل حمله هوایی وجود دارد، افراد زیادی مفقود شده اند. "

افزون بر این حمله، سازمان حفاظت از کودکان گفته است که در اثر یک حمله هوایی ایتلاف به رهبری عربستان در جنوب شهر حدیده بر یک مرکز مخابراتی کم از کم سه کودک جان باخته و ارتباطات انترنتی نیز قطع شده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که گزارش های تشدید حملات هوایی ایتلاف به رهبری عربستان بر مناطق پرجمعیت "عمیقاً تکان دهنده" است.

ایتلاف به رهبری عربستان مسوولیت حمله در حدیده را بر عهده گرفت، اما از حمله بر زندان در صعده چیزی نگفته است.

این حملات پنج روز پس از آن صورت گرفت که طیاره‌های بی سرنیشن و حملهٔ راکتی حوثی‌ها بر امارات متحده عرب، سبب کشته شدن سه نفر شد.

امارات متحدهٔ عرب یکی از کشورهای شامل در ایتلاف به رهبری عربستان است.

پیش از این نیز به تاریخ ۲۸ جدی ایتلاف به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را بر صنعا، پایتخت یمن، انجام داد که به شمول غیرنظامیان، جان ۲۰ نفر را گرفت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز جمعه در یک جلسه اضطراری حملات حوثی ها علیه امارات را مورد بحث قرار دهد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گفته است که ایتلاف "حملات هوایی دقیقی را برای از بین بردن توانایی‌های شبه نظامیان حوثی در حدیده" انجام داد.

ایتلاف به رهبری عربستان سعودی از حکومت عبدربه منصور هادی که در حال حاضر در عربستان سعودی در تبعید به سر می‌برد، حمایت می‌کند.

بر اساس معلومات ملل متحد، در جنگ یمن ۳۷۷ هزار نفر کشته شده است و بر اساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی از جمله ملل متحد،‌ این کشور جنگ‌زده در بدترین بحران بشری به سر می‌برد.

XS
SM
MD
LG