لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی در افغانستان زیاد شده، میلر می‌گوید جنگ برنده ندارد


با آنکه قوای هوایی ایالات متحدۀ امریکا گزارش داده است که در هشت سال گذشته، بیش از هر ماه دیگر در سپتامبر امسال در افغانستان، بمباردمان کرده است، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته است که جنگ در آن کشور برندۀ نظامی ندارد و باید راه حل سیاسی جستجو شود.

فرماندهی قوای هوایی ایالات متحده در افغانستان گزارش داده است که نظامیان امریکایی در سپتامبر سال روان، ۸۴۱ بم و مهمات را به هدف از میان برداشتن منابع مالی، تاسیسات آموزشی و شبکه های تقویتی گروه های دهشت افگن به شمول طالبان و داعش، در افغانستان پرتاب کرده اند. این رقم در مقایسه با ماه سپتامبر ۲۰۱۷ افزایش دو برابر را نشان می‌دهد.

در همین حال، سکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، در مصاحبه با تلویزیون ان بی سی گفته است "جنگ افغانستان از طریق نظامی برد ندارد...زمان آن است که برای حل این جنگ راه حل سیاسی جستجو شود".

پیش از این نیز مقام‌های امریکایی گفته بودند که جنگ افغانستان به بن بست رسیده و باید راه حل سیاسی برای ختم جنگ در آن کشور پیدا شود. با اینحال مقام‌های نظامی امریکایی گفته اند تا زمانیکه طالبان به صلح نپیوسته اند، فشار نظامی، سیاسی و اجتماعی بر آن گروه حفظ خواهد شد.

آقای میلر همچنان گفته است که نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان در حالت تهاجمی قرار دارند. او گفت که باید نظامیان امریکایی وارد عمل می‌شدند چون به گفتۀ وی رقم تلفات قوای افغان بسیار بلند است.

بر اساس آمار وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا، تنها در ماه اگست و سپتامبر سال روان میلادی حدود ۱۰۰۰ منسوب امنیتی افغان در جنگ کشته شده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG