لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش بی پیشینۀ بمباردمان نظامیان امریکایی در افغانستان


بمباردمان نظامیان امریکایی بر ضد تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش و طالبان در افغانستان به گونۀ بی پیشینه افزایش یافته است.

بر بنیاد آمار نشر شده، طیاره های امریکایی به شمول درون (طیاره های بدون سرنشین) در شش ماه نخست سال روان ۲۹۱۱ راکت و بم را بر شورشیان ضد دولت در افغانستان پرتاب کرده است.

قوماندانی مرکزی قوای هوایی ایالات متحدۀ امریکا گزارش داده است که در شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی که مشغولترین سال برای قوای هوایی امریکا در افغانستان خوانده شده بود، ۱۶۳۴ راکت و بم بر مواضع تندروان در افغانستان پرتاب شده بود.

افزون بر حملات هوایی نظامیان امریکایی، قوای هوایی افغانستان نیز حملات هوایی را در این مدت انجام داده اند که این حملات شامل آمار ارایه شده از سوی قوای هوایی امریکا نمی‌باشد.

حملات هوایی نظامیان افغان و خارجی که هدف آن تندروان مخالف دولت افغانستان است، در برخی موارد توام با ادعاهای تلفات ملکی نیز بوده است.

ملل متحد گزارش داده است که در شش ماه نخست سال روان میلادی ۱۶۹۲ غیرنظامی افغان در جنگ کشته و ۳۴۳۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده است که در این میان حملات هوایی – قوای خارجی و افغان – سبب کشته شدن ۱۴۹ نفر و زخمی شدن ۲۰۴ نفر شده است.

آمار امسال ملل متحد، نمایانگر افزایش ۵۲ درصد تلفات غیرنظامیان افغان در اثر حملات هوایی در مقایسه با شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی می باشد.

افزایش حملات هوایی نظامیان امریکایی در افغانستان نشاندهندۀ فشار نظامی است که به گفتۀ فرماندهان نظامی امریکایی بر گروه طالبان وارد می‌شود، تا آنان را به مذاکرات صلح با حکومت افغانستان وادارد.

جنرال جفری هریگین، فرمانده قوماندانی قوای مشترک در فرماندهی مرکزی قوای هوایی امریکا، گفته است که حملات هوایی تا زمانی ادامه خواهد یافت که طالبان به مذاکره با حکومت افغانستان تمایل نشان دهند.

با اینحال، طالبان تا کنون هیچ تمایلی به مذاکره با حکومت افغانستان نداشته و همواره خواستار مذاکرات مستقیم با حکومت ایالات متحدۀ امریکا است.

همچنان، بر اساس ارقامی که فرماندهی مرکزی قوای هوایی ایالات متحده نشر کرده است، حملات هوایی سربازان امریکایی بر ضد داعش در سوریه و عراق کاهش یافته است.

بر اساس آمار قوای هوایی امریکا، در شش ماه نخست سال روان میلادی نظامیان امریکایی ۲۸۶۲ راکت و بم را در سوریه و عراق پرتاب کرده است، حالانکه در عین محدودۀ زمانی در سال گذشته افزون بر ۲۳ هزار راکت و بم در عراق و سوریه استعمال شده بود.

XS
SM
MD
LG