لینک های دسترسی

Breaking News

قوماندان علی‌پور بازداشت شد


قوماندان علی پور مشهور به "شمشیر" که چندی پیش حکم بازداشت وی صادر شده بود در کابل دست‌گیر شد.

فرماندهی پولیس کابل گفته است که علی‌پور به اتهام داشتن افراد "مسلح غیر مسوول" بازداشت شده است.

سید محمد روشن‌دل، قوماندان پولیس کابل به صدای امریکا گفت که آقای علی‌پور یک شنبه چهارم قوس (۲۵ نوامبر) در یک عملیات مشترک پولیس کابل و امنیت ملی از مربوطات حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل " دشت برچی" بازداشت شده است.

آقای روشن‌دل گفت که قوماندان علی‌پور اکنون در توقیف امنیت ملی به سر میبرد.

ماه گذشته، هواداران مسلح این فرمانده مانع دستگیری وی از سوی پولیس در ولایت غور شدند. مقام های محلی گفتند که در آن عملیات هفت غیرنظامی و چهار پولیس هلاک گردند.

واکنش‌ها

همزمان با دستگیری قوماندان علی‌پور برخی از باشندگان غرب کابل در حمایت اعتراضی از وی خواستار رهایی او شدند.

اما این تظاهرات به خشونت کشیده شده است.

فرمانده پولیس کابل به صدای امریکا گفت که معترضان خشمگین اند، و برخی از پوسته‌های پولیس در حوزه‌های هجده و سیزدهم امنیتی کابل را به آتش کشیده اند.

آقای روشن‌دل، نیز ادعا کرد که شماری از معترضان مسلح بر پولیس حمله کرده که تاکنون بیش از ۲۰ سرباز پولیس زخمی شده اند.

در این درگیری‌ها به مظاهره‌کنندگان نیز آسیب رسیده اما هنوز شمار دقیق آسیب دیده ها روشن نیست.

در همین حال، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان، دستگیری قوماندان علی‌پور را یک "عمل تحریک آمیز و غیر مسوولانه" دانسته و از حکومت خواسته است تا هر چه زودتر آقای علی‌پور را آزاد کند.

کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، نیز در اعلامیه بازداشت علی‌پور را یک اقدام " ناسنجیده و نادرست" عنوان کرده و گفته است که این اقدام می‌تواند فاصله میان حکومت و مردم را بیشتر سازد.

آقای خلیلی، از معترضان به خصوص طرفداران قوماندان علی‌پور خواسته است تا اجازه ندهند که به گفته وی دست های "پیدا و پنهان" به تنش های قومی و سمتی دامن بزنند.

XS
SM
MD
LG