لینک های دسترسی

Breaking News

حکیم الکوزی بازداشت می‌شود - عثمانی


سرپرست وزارت صحت عامۀ افغانستان گفته است که حکیم الکوزی، کسیکه ادعای کشف واکسین کروناویروس را کرده است، بازداشت شده و به نهادهای عدلی و قضایی افغانستان معرفی می‌شود.

احمد جواد عثمانی روز چهارشنبه دهم جون (۲۱ جوزا) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که مکتوب بازداشت حکیم الکوزی روز گذشته صادر شده است.

آقای عثمانی گفت که بررسی و تجزیۀ محصولی که حکیم الکوزی آن را واکسین کروناویروس می‌خواند، نشان می‌دهد که بیشتر محتوای آن مخدرات است.

او گفت که در ترکیب این قطره نه نوع مادهٔ تسکین دهنده و مواد نشه‌آور شامل است که می‌تواند موقتاً درد را تسکین دهد؛ اما به گفتۀ وی مصرف دراز مدت و چندین بار این محصول، باعث اعتیاد فرد بیمار می‌شود.

با گسترش کروناویروس در افغانستان، حکیم الکوزی ادعا کرد که واکسین کووید۱۹ را کشف کرده و با آن توانسته است که ده‌ها بیمار مبتلا به این بیماری را درمان کند.

نشر این ادعای آقای الکوزی در شبکه‌های اجتماعی سبب شد که صدها نفر پشت درهای کلینیک وی در کابل و هرات صف ببندند و نگرانی تازه‌ای را از گسترش بیشتر کروناویروس خلق کند.

به گفتۀ مقام‌های وزارت صحت افغانستان، تا اکنون ۲۱۴۵۹ نفر در آن کشور به کووید۱۹ مبتلا شده اند که از آن میان ۳۸۴ نفر در اثر این بیماری جان باخته و ۲۶۵۱ نفر دیگر بهبود یافته اند.

XS
SM
MD
LG