لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان: ۳۳ تندرو و دو منسوب نیروهای ویژه در بنو کشته شدند 


وزارت دفاع پاکستان امروز ۲۰ دسمبر (۲۹ قوس) گفت که در جریان عملیات بر یک مرکز مبارزه با تروریزم، ۳۳ تندرو و دو منسوب نیروهای ویژهٔ پاکستانی کشته شدند.

حدود ۲۰ تن از جنگجویان تحریک طالبان پاکستان روز یکشنبه ۱۸ دسمبر (۲۷ قوس) بر زندانبانان خود در این مرکز مبارزه با تروریزم غلبه کردند،‌ سلاح شان گرفته و آنان را گروگان گرفتند. این جنگجویان در همین مرکز به اتهام تروریزم زندانی بودند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان به پارلمان این کشور گفت که تمامی اسیران در جریان این عملیات آزاد شدند. او افزود که ۱۵ منسوب نیروهای ویژۀ پاکستان در جریان درگیری با تندروان زخمی شدند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع پاکستان،‌ نیروهای ویژهٔ پاکستانی حوالی چاشت امروز بر مرکز مبارزه با تروریزم پس از آن یورش بردند که تندروان در مورد چگونگی برخورد با گروگانان با هم جنجال داشتند.

شاهدان عینی از انفجارات و درگیری‌های شدید در این مرکز خبر دادند.

مقامات پاکستانی روز یکشنبه ۱۹ دسمبر (۲۸ قوس) گفته بودند که گفتگو با گروه تحریک طالبان پاکستان را آغاز کرده اند. مقامات محلی پاکستان همچنان ادعا کرده بودند که تندروان موجود در این پایگاه خواهان گذار مصوون به افغانستان اند.

با آنهم، مقامات پاکستانی گفته اند که این ۳۳ تندرو مربوط گروه‌های مختلف بودند.

یک مقام بلند‌پایهٔ پاکستانی در محل واقعه به فرانس پرس گفت که هراس از گروگانگیری سبب شد تا مکاتب محلی مسدود شوند.

این مقام دولتی که نامی از وی ذکر نشده است قبلاً گفته بود که مقامات پاکستانی از حکومت طالبان در افغانستان برای رهایی گروگانان کمک خواسته بودند.

اما حکومت طالبان در افغانستان در این مورد چیزی نگفته است.

این در حالی است که حکومت ایالات متحده و ملل متحد از طالبان پاکستانی خواستند تا خشونت‌ها را در آن کشور متوقف کنند.

XS
SM
MD
LG