لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: بررسی دربارۀ ادعای تجاوز جنسی بر یک زن در پنجشیر جریان دارد


ولایت پنجشیر
ولایت پنجشیر

همزمان با ادعای تجاوز جنسی بر یک زن توسط نیروهای طالبان در ولسوالی پریان پنجشیر، مقام‌های محلی این گروه می‌گویند که تحقیقات در این باره جریان دارد.

یک باشندۀ ولسوالی پریان پنجشیر که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، مدعی شد که این واقعه هفته گذشته در روستای "ده‌خاواک" این ولسوالی اتفاق افتاده و به دلیل "تهدید‌ طالبان"، این موضوع پنهان نگهداشته شده بود.

او گفت: "جنگجویان طالبان از طرف شب در ده‌خاواک، وارد یک خانه می‌شوند، مرد این فامیل را لت و کوب کرده و پس از آن بر خانم‌اش تجاوز جنسی می‌کنند."

این باشندۀ ولسوالی پریان اضافه کرد که این خانواده، باشندۀ اصلی ولسوالی خوست و فرنگ ولایت بغلان اند و از مدتی به این‌سو در ولایت پنجشیر زندگی می‌کنند.

ابوبکر صدیق، سخنگوی والی طالبان برای پنجشیر روز جمعه دوم دسمبر (۱۱ قوس) تایید کرد که چنین ادعای از طرف یک خانواده در ولسوالی پریان صورت گرفته و تحقیقات در این مورد جریان دارد.

آقای صدیق افزود که شش نفر در پیوند به این قضیه بازداشت شده و بررسی‌ها از نزد آنان نیز ادامه دارد. آقای صدیق دربارۀ هویت افراد بازداشت شده معلومات بیشتر نداد.

او افزود: "تا زمانیکه قضیه روشن نشود و نتیجۀ آن بررسی‌ها روشن نشود، البته ما چیزی گفته نمی‌توانیم و ما منتظر بررسی‌ها استیم که قضیه به کجا می‌کشد."

بر اساس گزارش‌ها، در روزهای اخیر مقام‌های محلی طالبان، یک هیات حقیقت‌یاب به شمول رییس محکمۀ ابتدایی این گروه برای پنجشیر و شماری از اعضای شورای علمای این ولایت را توظیف و به محل فرستاده اند تا این ادعا را به گونۀ جدی بررسی کنند.

همزمان با این، یک پیام صوتی منسوب به امین‌الحق، رییس محکمۀ ابتدایی طالبان برای پنجشیر در رسانه‌های اجتماعی به نشر رسیده که این مقام طالبان موضوع تجاوز جنسی بر یک زن توسط نیروهای طالبان را تایید می‌کند.

امین‌الحق که ظاهراً این پیام صوتی را به مقام‌های ارشد طالبان فرستاده، در آن تاکید کرده است که شش نفر که آنان عضویت نیروهای این گروه را دارند در پیوند به این قضیه بازداشت شده و به زودی محکمه آنان برگزار خواهد شد.

صدای امریکا تا کنون نتوانسته است این ادعاها و به ویژه پیام منسوب به امین‌الحق، رییس محکمۀ ابتدایی طالبان برای پنجشیر را مستقلانه تایید کند.

XS
SM
MD
LG