لینک های دسترسی

Breaking News

عفو بین المللی به پاکستان: فعالان پشتون را رها کنید


سازمان عفو بین المللی از حکومت پاکستان خواسته است که اعضای بازداشت شدۀ تحریک تحفظ پشتون را فوراً و بدون قید و شرط رها کند.

فعالان تحریک تحفظ پشتون گفته اند که پولیس پاکستان در چند روز گذشته کم و بیش ۱۹ عضو آن جنبش را بازداشت و زندانی کرده است.

سازمان عفو بین المللی چهارشنبه (۶ فبروری) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که فعالان تحریک تحفظ پشتون "برای پایان بخشیدن تبعیض با پشتون‌ها، کشتار بدون حکم و ناپدید کردن اجباری آنان" در پاکستان احتجاج صلح آمیز می‌کنند.

در تازه ترین مورد بازداشت فعالان تحریک تحفظ پشتون، گلالی اسماعیل یک عضو دیگر این تحریک صبح چهارشنبه از سوی پولیس در پاکستان بازداشت شد.

سازمان عفو بین المللی گفته است که گلالی اسماعیل و دیگر فعالان این تحریک که در بند اند، باید هر چه زودتر رها شوند.

فعالان تحریک تحفظ پشتون مدعی اند که چند روز پیش ارمان لونی، یک عضو آن جنبش در ایالت بلوچستان از سوی پولیس بازداشت شد و سپس در اثر شکنجه در بازداشت پولیس جان سپرد.

با آنکه مقام‌های پاکستانی گفته اند که لونی در اثر حملۀ قلبی درگذشته است، اعلامیۀ سازمان عفو بین المللی از حکومت پاکستان خواسته است تا در پیوند این رویداد پیگرد را آغاز کند.

پس از درگذشت آلمان لونی، منظور پشتین، رهبر تحریک تحفظ پشتون از طرفداران این تحریک خواست تا در داخل پاکستان و بیرون از این کشور، مظاهرات را راه اندازی کنند.

به گفتۀ فعالان تحریک تحفظ پشتون، طرفداران این جنبش سه شنبه (۵ فبروری) کم از کم در ۴۰ شهر جهان گردهمایی اعتراضی را برپا کرده بودند.

XS
SM
MD
LG