لینک های دسترسی

Breaking News

امرالله صالح تلفات کودکان را در حملۀ هوایی تخار رد کرد


به دنبال نشر گزارش‌ها مبنی بر کشته‌شدن کودکان در نتیجۀ حمله هوایی "اشتباهی" قوای افغان بر یک مسجد در تخار، معاون اول رییس جمهور افغانستان آن را بی‌بنیاد خوانده است.

امرالله صالح امروز پنجشنبه ۲۲ اکتوبر (اول عقرب) گفته است که در این حمله آنهایی هدف قرار گرفتند که نظامیان افغان را کشته بودند.

آقای صالح در صفحۀ فیسبوک خود نوشته است: "ثبوت غیرقابل انکار در اختیار ما قرار دارد. با کسانی که شایعه را سرخط ساخته اند برخورد قانونی خواهد شد. من ثبوت را خودم مشاهده کردم و با صلاحیت دولتی و اخلاقی این حرف را نوشتم. مطمین باشید".

وزارت دفاع افغانستان نیز گفته است که در نتیجۀ حملۀ قوای هوایی افغانستان در روستای هزاره قرلق، ۱۲ تن از جنگجویان طالبان به شمول چند فرمانده آن گروه کشته شدند.

اما این وزارت گفته است که هیاتی را برای بررسی ادعاها مبنی بر تلفات غیرنظامیان در این حمله تعیین کرده است.

با این حال مقامات محلی به صدای امریکا وقوع حمله هوایی بر یک مدرسه دینی را تایید کرد.

شورای ولایتی تخار نیز می‌گوید که در یک بمباردمان هوایی در این ولایت ۱۲ کودک کشته شده و دست کم ۱۸ تن دیگر زخم برداشته اند.

اعظم افضلی، منشی شورای ولایتی تخار امروز پنجشنبه به صدای امریکا گفت: "دیروز چهارشنبه نیروهای هوایی در ولسوالی بهارک در یک روستا بنام هزاره قرلق یک مدرسه را که تعدادی اطفال درس می‌خواندند، به اساس یک راپور غلط، مورد حمله هوایی قرار دادند".

تاهنوز مقام‌های امنیتی تخار در باره این رویداد چیزی نگفته اند.

این حمله پس از آن صورت گرفته است که روزگذشته در یک درگیری نیروهای امنیتی با طالبان در روستای بهارک ولایت تخار ۲۶ نظامی افغان به شمول آمر امنیت این ولایت کشته شدند.

XS
SM
MD
LG