لینک های دسترسی

Breaking News

۱۸۰ غیرنظامی افغان در حملات طالبان کشته شدند – وزارت داخله


وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که طالبان در جریان ۲۸ روز گذشته بیش از ۱۱۶۰ حمله تهاجمی بر نظامیان و غیرنظامیان افغان انجام داده اند که تلفات سنگین به غیرنظامیان وارد کرده است.

طارق آرین سخنگوی این وزارت، روز چهارشنبه ۲۱ اکتوبر (۳۰ میزان) با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفت که این حملات طالبان منجر به کشته و زخمی‌شدن بیش از ۵۵۵ غیرنظامی افغان شده است.

آقای آرین افزود که ۱۸۰ غیرنظامی در این حملات طالبان کشته و ۳۷۵ غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند؛ اما در مورد تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان چیزی بیان نکرد.

بر اساس معلومات وزارت داخلۀ افغانستان، ۱۷۰ مورد انفجار ماین و ۱۰ حمله انتحاری نیز شامل این حملات طالبان بوده است.

وزارت داخلۀ افغانستان این گونه حملات طالبان را "جنایت جنگی و نابخشودنی" خوانده و تاکید کرده است که نظامیان افغان "با تمام توان به این حملات طالبان و همکاران شان" پاسخ می‌دهند.

آقای آرین گفت که در پاسخ به حملات تهاجمی طالبان، ۸۴۰ جنگجوی آن گروه کشته، ۳۸۵ تن دیگر زخمی و ۴۰ جنگجوی طالبان نیز بازداشت شده اند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که تنها در یک شبانه‌روز گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در ۲۶ ولایت در چوکات دفاع فعال به حملات طالبان پاسخ داده اند.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است: "در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ طالب زمانی کشته و ۳۹ تن دیگرشان زخمی شدند که بالای پوسته های نیروهای افغان حمله نمودند".

ولایت‌های ننگرهار، کنر، لغمان، نورستان، کاپیسا، کابل، میدان وردک، غزنی، لوگر، پکتیا، پکتیکا، کندهار، ارزگان، هرات، فراه، غور، بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، سمنگان، بلخ، هلمند، نیمروز، کندز و تخار شاهد این نبردها بوده است.

طالبان تا کنون در مورد آمار ارایه شدۀ حکومت افغانستان از تلفات غیرنظامیان و جنگجویان این گروه تبصره نکرده است.

XS
SM
MD
LG