لینک های دسترسی

Breaking News

معتاد در تخار: از مسوولین تقاضا دارم زمینه تداوی معتادان را فراهم سازند


Addicted
Addicted

شماری از معتادان در ولایت تخار می‌گویند که استعمال مواد مخدر ضمن بی سرنوشت ساختن آنان، سلامتی شان را با خطرهای جدی روبه رو ساخته و از حکومت طالبان می خواهند فرصت درمان شان را فراهم سازد.

اسلام الدین، یک تن از معتادانی است که هشت سال پیش در ایران به استعمال مواد مخدر رو آورد و اعتیاد در این مدت به جسم و روان او آسیب‌های جدی رسانیده است.

این معتاد ۳۰ ساله به صدای امریکا گفت که به دلیل بی سرپناهی، شب ها را در میان زباله‌‌ها گرسنه می‌خوابد.

این جوان معتاد همچنان اضافه کرد که به بهانه خرید نان و غذا دست به گدایی می‌زند و پول آن را مواد مخدر خریداری می‌کند. او با پشیمانی از کارش از حکومت طالبان می خواهد که با فراهم سازی فرصت های درمان برای معتادان، زندگی آنان را از فلاکت نجات دهد.

اسلام الدین به صدای امریکا گفت :"حال خوش نیستم که در این عمل باشم و به این حالت بگردم. اما چاره و توان هم ندارم. از حکومت طالبان می خواهم که یک شفاخانه جور کند و ما معتادان را برای تداوی انتقال بدهد."

او ادعا کرد که پدر و مادرش در کودکی فوت کرده و نداشتن خانواده نیز تاثیر زیادی بر مسیری که او انتخاب کرده، داشته است.

بر بنیاد گزارش‌ها، حدود۲۰۰۰ معتاد در ولایت تخار وجود دارند که قبلاً مسوولان حکومت محلی طالبان در این ولایت، تلاش های را به هدف انتقال آنان به شفاخانه آغاز کرده اند. اما باشند گان تخار ادعا می‌کنند که با وجود این تلاش ها، هنوزهم معتادان در شهر و بازارها دیده می‌شوند.

XS
SM
MD
LG