لینک های دسترسی

Breaking News

به دلیل نبود خانواده هنوز هم در مرکز ترک اعتیاد زندگی می‌کنم- معتاد 


تمنا نام مستعار یک تن از معتادان بهبود یافته در ولایت بلخ است که پس از ترک اعتیاد از نبود خانواده خود رنج می برد و از روی ناگزیری هنوز هم در مرکز درمان معتادان زندگی می کند.

تمنا پنج سال پیش توسط شوهر خود معتاد به مواد مخدر شده و در این مدت در قبرستان عمومی دشت شور، محل تجمع معتادان، زندگی می‌کرد و بیش از یک سال است که از شوهرش خبری ندارد.

تمنا که دورهٔ درمانی خود را در مرکز ترک اعتیاد ۷۰ بستر شهر مزارشریف سپری کرده، به صدای امریکا گفت:" هفت ماه می‌شود که در این شفاخانه هستم. به دلیل اینکه خانواده‌ ام پیدا نشده، مجبور شدیم اینجا بمانم. پنج سال معتاد بودم، حالا در شفاخانه ۷۰ بستر معتادین هستم، خوب شده ام. می‌ خواهم زندگی کنم و به سراغ چیز‌های که قبلن استفاده می ‌کردم، نروم."

تمنا از پدر افغان و مادر ایرانی در ایران به دنیا آمده و به گفته خودش، والدینش در ایران زنده گی می کنند. اما او به دلیل نداشتن اسناد قانونی نمی‌تواند به خانواده‌اش بپیوندد.

آدینه صدیقی، مشاور درمان در مرکز ترک اعتیاد خصوصی۷۰ بستر، تایید می کند که تمنا صحت یاب شده و در فعالیت های مربوط به این مرکز سهم فعال دارد.

صدیقی افزود: "هفت ماه می‌ شود که با ماست. در تمام برنامه‌‌های ورزشی و تفریحی با ما سهم دارد. شکر خدا صحت‌مند شده است "

تمنا در این مرکز درمان معتادان به کار آشپزی و آموزش سواد آموزی مصروف است.

بر بنیاد گزارش‌ها،‌ هم اکنون دو مرکز تداوی ویژه معتادان زن در ولایت بلخ فعالیت دارند. بیشتر معتادان مواد مخدر در بخش زنان نیز از سوی خانواده‌های شان به این مراکز آورده می شوند.

XS
SM
MD
LG