لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان بر دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در بدخشان یورش بردند


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

مقام‌های محلی ولایت بدخشان گفته اند که هواداران برخی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بر ساختمان دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در آن ولایت یورش برده و مانع بازشماری آرا شده اند.

ثنا الله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان روز دوشنبه ۱۸ نومبر (۲۷ عقرب)به صدای امریکا گفت که معترضان با پرتاب سنگ، شیشه‌های ساختمان دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات این ولایت را شکستانده اند. او گفت که در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است.

آقای روحانی افزود: "صدها معترض به خاطر شمارش مجدد آرا به دفتر ولایتی انتخابات حمله کرده و با پرتاب سنگ، شیشه‌ها شکسته اند...این معترضان شامل هواداران ثبات و همگرایی و دیگر هواداران نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بدون تیم دولت ساز بوده اند."

پولیس بدخشان می‌گوید که هم‌اکنون معترضان داخل محوطه دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات بدخشان شده و با مقام‌های محلی به شمول معاون والی و آمر امنیت این ولایت برای حل این مشکل وارد گفتگو شده اند.

یک مسوول دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات بدخشان می‌گوید که در پی پرتاب سنگ، چندین واسطه این کمیسیون تخریب و شماری از شیشه‌های ذخیره‌گاه و اتاق‌های اداری این نهاد شکسته است.

محمد الدین خواهانی، مسوول روابط خارجی دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات بدخشان به صدای امریکا گفت که قرار بود آرای ۲۷۶ محل، از سوی کارمندان این کمیسیون بازشمای و تفتیش شود.

آقای خواهانی افزود که در این حادثه به کارمندان کمیسیون در این ولایت آسیب نرسیده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته بازشماری آرا را در ۲۸ ولایت افغانستان دوباره آغاز کرد که این کار با واکنش‌ شماری از دسته‌های انتخاباتی رو به رو شد.

XS
SM
MD
LG