لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله ادعای عبدالله عبدالله را رد کرد


وزارت داخله افغانستان ادعای عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مورد گلوله باری پولیس بر هواداران و ناظرین این ستاد را رد کرد.

عبدالله عبداالله دیروز به خبرنگاران گفت که پولیس در کندز بر شماری از باشندگان این ولایت که مخالف بازشماری آرا بوده اند، گلوله‌باری کرده که در نتیجۀ آن، یک ناظر ستاد انتخاباتی "ثبات و همگرایی" کشته شده است.

وزارت داخله افغانستان روز یکشنبه ۱۷ نومبر (۲۶ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که خبرهای نشرشده مبنی براینکه نیروهای امنیتی بالای معترضان در مرکز کندز حمله نموده‎ اند، نادرست است.

وزارت داخله در این اعلامیه افزوده است که حوالی ساعت ۳:۱۵ دیروز (یک‌شنبه) یک مرمی هاوان در نزدیکی‌ دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات اصابت کرده است که در نتیجۀ آن، یک غیرنظامی کشته شده و پنج نفر دیگر به شمول یک منسوب امنیت ملی زخمی شده اند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان از نیروهای امنیتی افغان انتقاد کرده و از گلوله باری و درگیری آنان با معترضان به خاطر بازشماری آرا در کندز و برخی از ولایت‌های دیگر ابراز نگرانی کرده است.

رییس جمهور پیشین افغانستان از عواقب این کار هشدار داده و از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان خواسته است که تعهد شان را به دفاع از کشور و مردم افغانستان حفظ کنند.

این اظهارات آقای کرزی با واکنش ریاست جمهوری افغانستان مواجه شد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه تویترش نوشته است: "شرکای ملی و جهانی، همواره به بی‌طرفی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در پروسۀ انتخابات مهر تایید گذاشته اند و تاکنون هیچ شکایتی از مداخلۀ این نیروها در کمیسیون شکایات ثبت نشده است. اتهامات بی‌مبنا و بی‌مورد در حق این نیروهای جنبه سیاسی داشته و قابل توجیه نیست".

وزارت داخله افغانستان تاکید کرده است که نیروهای امنیتی افغان بر حفظ بی‌طرفی کامل در همه مراحل بعدی انتخابات مصمم خواهند بود و هیچگاه اجازه مداخله در این روند را نخواهند داشت.

XS
SM
MD
LG