لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات افغانستان؛ شمار آرای ۳۷۳۶ مرکز اعلام شد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که بر بنیاد یافته‌های نخستین در ۳۷۳۶ مرکز دومیلیون و ۱۹۶هزار و ۴۳۶ نفر رای داده اند.

این کمیسیون گفته است که آمار رای‌دهندگان در ۷۸۶ مرکز باقی‌مانده دیگر نیز به زودی معلوم خواهد شد.

کمیسیون گفته است: "از مجموع ۵۳۷۳ مرکز رای‌دهی ارقام سطح اشتراک رای‌دهندگان در ۷۸۶ مرکز به زودی به دسترس ما قرار می‌گیرد، اما از تعداد ۲۳۴ مرکز معلومات دقیق در دست نیست".

رهبری کمیسیون مستقل انتخابات، یک بار دیگر بر شفافیت انتخابات تعهد کرده و اطمینان داده است که نتایج بر اساس تقویم انتخابات به زمان معین آن اعلان خواهد شد.

رحیمه ظریفی، کمشنر کمیسیون مستقل انتخابات روز دوشنبه ۳۰ سپتمبر (۸ میزان) به خبرنگاران گفت که مواد انتخاباتی از ۳۰۰ ولسوالی به مراکز ولایات انتقال یافته است.

خانم ظریفی افزود که روند ثبت معلومات در مرکز ملی جمع‌بندی نتایج امروز افتتاح می‌شود و مکان مشخص نیز برای ناظرین در این مرکز در نظر گرفته شده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه (۶ میزان) برگزار شد.

نهادهای ناظر انتخابات گفته اند که ناامنی، مشکلات تخنیکی، نبود سهولت‌ها از جمله دلایل حضور کمرنگ مردم در این انتخابات بوده است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان روز گذشته اعلام کرد که تا اکنون ۲۲۷۵ شکایت را در مورد انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرده است.

XS
SM
MD
LG