لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات بلند مانع جلب در صفوف قوای مسلح افغان نشده است


امسال مرگبارترین سال برای سربازان افغان بود
امسال مرگبارترین سال برای سربازان افغان بود

مقام‌های ارشد وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گویند که افزایش تلفات سربازان اردوی ملی، مانع جلب و جذب تازه شمولان به صفوف قوای مسلح افغان نشده است.

به گرامی‌داشت از قربانیان و سربازان کشته شدۀ افغان، آبدۀ که به نام "شهیدان اردوی ملی" در صحن وزارت دفاع افغانستان بنا نهاده شده بود، امروز افتتاح شد.

عبدالله حبیبی وزیر دفاع، قدم شاه شهیم لوی درستیز و دیگر مقام‌های وزارت دفاع در کنار برخی اعضای شورای ملی افغانستان در مراسم افتتاح این آبده شرکت کرده بودند.

لوی درستیز قوای مسلح افغانستان گفت که امسال اردوی ملی افغان در نبرد با مخالفان مسلح دولت، متحمل تلفات بیشتری شده است. او با ابراز تاسف از این وضعیت گفت که گاهگاهی مشکلات تخنیکی سبب افزایش تلفات شده است.

آقای شهیم گفت که با وصف تشدید و ادامۀ جنگ، هنوز هم جوانان برای خدمت در صفوف قوای مسلح، به مراکز جلب و جذب اردوی ملی مراجعه می‌کنند.

طالبان و دیگر شورشیان مخالف مسلح دولت افغانستان نیز با تشدید و گسترش جنگ، به گفتۀ مقام‌های افغان، بیشتر از پیش متحمل تلفات سنگین شده اند. لوی درستیز قوای مسلح افغانستان گفت که امسال بیش از هر وقت دیگر شمار زیادتر رهبران طالبان کشته شدند.

قدم شاه شهیم گفت که زندان بگرام امسال به گونۀ بی پیشینه از زندانیان طالب پر شده است. به این مفهوم که در کنار کشته و زخمی شدن، شمار زیاد جنگجویان آن گروه اسیر سربازان افغان نیز شده اند.

پیش از این مفتش ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار گزارش داد که امسال بیش از ۵۰۰۰ سرباز اردوی ملی افغان کشته شده است.

وزارت دفاع افغانستان هرچند افزایش تلفات نیروهای افغان را در مقایسه با گذشته می‌پذیرد، ارقام ارایه شده از سوی سیگار را بیش از حد خوانده و آن را رد می‌کند.

XS
SM
MD
LG