لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن به غنی: همکاری های نظامی و اقتصادی با افغانستان ادامه خواهد داشت


انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده در یک تماس تلیفونی با محمد اشرف غنی،‌ رییس جمهور افغانستان همکاری متداوم امریکا به مشارکت با افغانستان و نیروهای امنیتی افغان را یک‌بار دیگر تصریح کرد.

ریاست جمهوری افغانستان نیز در اعلامیه‌ای به نقل از وزیر خارجهٔ امریکا نوشته که گفته است "تمام همکاری های ما با افغانستان در عرصه های نظامی، انکشافی، اقتصادی و کمک های بشردوستانه، ادامه خواهد داشت."

وزارت خارجۀ ایالات متحده جمعه ۱۴ می ‌(۲۴ ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای بلینکن تسلیت عمیق خود را به خانواده‌‌های قربانیان خشونت‌های اخیر به ویژه حمله تروریستی بر مکتب دختران در کابل ابراز داشته است.

براساس خبرنامه‌ وزارت خارجهٔ امریکا دو طرف در مورد اهمیت اجماع ملی در افغانستان در چنین زمانی و همچنین تلاش‌های منطقوی در قبال روند صلح گفتگو کردند.

ریاست جمهوری افغانستان نیز با نشر خبرنامه‌ای به نقل از رییس جمهور غنی گفته است که دولت افغانستان تمام تمرکز خود را یکجا با همکاران بین المللی بر مدیریت فصل نو روابط متمرکز خواهد کرد.

در اخیر این مکالمه تیلفونی، هردو جانب در مورد پروسه صلح و نقش دپلوماسی امریکا و اجماع منطقوی در پروسه صلح، صحبت کردند.

پیش از این آقای بایدن نیز در تماس تلیفونی خود با رییس جمهور غنی از تداوم همکاری‌های کشورش در سایر عرصه‌ها به ویژه به سکتور امنیتی و دفاعی افغان اطمینان داده بود.

در همین حال یک عضو مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده گفته است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در آیندۀ نزدیک به واشنگتن سفر می‌کند تا با جو بایدن، رییس جمهور و اعضای ارشد کانگرس امریکا دیدار کند.

این عضو ارشد کانگرس ایالات متحده در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا، رییس جمهور غنی و مردم افغانستان را متحدین واشنگتن خوانده است.

از سفر قریب الوقوع رییس جمهور غنی به واشنگتن در حالی خبر داده می‌شود که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان بر اساس تصمیم رییس جمهور بایدن حدود دو هفته پیش آغاز شد و قرار است تا ۱۱ سپتمبر سال روان تمام نظامیان امریکایی از افغانستان بیرون شوند.

XS
SM
MD
LG