لینک های دسترسی

Breaking News

غنی در آیندۀ نزدیک به امریکا سفر می‌کند – مک‌کال


مایکل مک‌کال، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده می‌گوید که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در آیندۀ نزدیک به واشنگتن سفر می‌کند تا با جو بایدن، رییس جمهور و اعضای ارشد کانگرس امریکا دیدار کند.

این عضو ارشد کانگرس ایالات متحده در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا، رییس جمهور غنی و مردم افغانستان را متحدین واشنگتن خواند و افزود که او در ملاقات با آقای غنی از وی خواهد پرسید که برای حفاظت از حکومت افغانستان به چه نیاز دارد.

از سفر قریب الوقوع رییس جمهور غنی به واشنگتن در حالی خبر داده می‌شود که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان بر اساس تصمیم رییس جمهور بایدن حدود دو هفته پیش آغاز شد و قرار است تا ۱۱ سپتمبر سال روان تمام نظامیان امریکایی از افغانستان بیرون شوند.

آقای مک‌کال همچنان در این مصاحبه گفت که ایالات متحده در قبال حفاظت از آن افغان‌هایی که با نیرو های امریکایی کار کرده اند، "وظیفه و مسوولیت اخلاقی" دارد.

او از احتمال افزایش سهمیه ویزه خاص مهاجرت به امریکا یا اس آی وی به این افغان‌ها خبر داد و از وزارت خارجه ایالات متحده خواست تا روند صدور ویزه به این افغان ها را سرعت ببخشد.

روز چهارشنبه ۱۲ می (۲۲ ثور) نیز شماری از قانون‌گذاران امریکایی در یک جلسۀ استماعیه با حضور دو مقام وزارت دفاع ایالات متحده تاکید کردند که تا برای بیرون کردن افغان‌هاییکه با نظامیان امریکایی در افغانستان همکاری کرده اند، باید هرچه زودتر اقدام شود.

XS
SM
MD
LG