لینک های دسترسی

Breaking News

لیونل مسی و تیمش راهی دور یک بر هشت جام جهانی شدند


تیم فوتبال ارجنتاین پس از یک رقابت پر دوش، تیم جوان آسترالیا را با نتیجهٔ ۲-۱ از راه برداشت.

وقتی نام از ارجنتاین بر زبان میآید، لیونل مسی و پیش از آن دییگو مرادونای فقید در ذهن خطور می‌کنند. این دو بازیکن کم از کم در چهار دهه‌ای اخیر معرف ارجنتاین بوده اند.

لیونل مسی، در رقابت روز شنبه سوم دسمبر نه تنها گول زنی کرد بلکه با نمایش بازی تکتیکی تیمش را به دور یک برهشت صعود داد.

نخستین گول ارجنتاین در دقیقه ای ۳۵ بازی پس از رد و بدل پاس های کوتاه در داخل محوطه جزا، با ضربه نه چندان قوی اما "حساب شده و به وقت" مسی، دروازه آسترالیا را باز کرد.

در خط دفاع و گول‌کیپر، مهره‌ای اصلی و حیاتی یک تیم را تشکیل می دهد و اشتباه گول‌کیپر نابخشودنی و جبران ناپذیر پنداشته می شود.

اما گول‌کیپر آسترالیا در دقیقه‌ٔ ۵۷ بازی، توپ را در محوطه جزای دروازه اش، به الوارز، مهاجم ارجنتاینی "هدیه" داد و دومین گول ارجنتاین را خود زمینه ساز شد.

به گفتهٔ مبصرین، گول‌کیپر آسترالیا با توجه به نتیجهٔ پایان بازی "هرگز خود را نخواهد بخشید" و همچنان گولی خودی که در دقیقه ای ۷۷ بازی توسط فرناندز ارجنتاینی وارد دروازه ارجنتاین شد.

فوتبال همیشه "اگر و مگرهای" دارد و اگر دومین گول ارجنتاین به خاطر اشتباه دروازه بان آسترالیا به ثمر نمی رسید، ممکن نتیجه‌ٔ بازی چیزی دیگری می بود.

در پنج دقیقه آخر رقابت، مهاجمین آسترالیایی حملات زیادی را بر گول ارجنتاین انجام دادند، اما بخت بیشتر با ارجنتاین همراه بود.

ارجنتاین با این پیروزی، روز جمعه نهم دسمبر به مصاف هالند خواهد رفت. این دو تیم در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در نیمه نهایی با هم مقابل شده بودند که در آن ارجنتاین ۴-۲ در ضربات پنالتی هالند را شکست داده بود.

در رقابت های دور یک بر شانزده، یکشنبه چهارم دسمبر تیم های فرانسه - پولند و انگلستان - سنیگال به مصاف هم می روند.

XS
SM
MD
LG