لینک های دسترسی

Breaking News

پایان دور گروهی جام جهانی قطر با صعود کوریای جنوبی و شکست برازیل و پرتگال همراه بود


جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ به پایان دور گروهی رقابت ها رسید و شانزده تیم صعود کرده به دور حذفی مشخص شدند.

در آخرین رقابت های گروهی این جام که روز جمعه برگزار شد، تیم یوروگوای به خاطر تفاضل گول از رقابت ها حذف شد و پرتگال با وجود شکست سهمگینی که از کوریای جنوبی متحمل شد، به دور حذفی صعود کرد.

رقابت کوریای جنوبی و پرتگال، تکرار رقابت جاپان – آلمان و عربستان – ارجنتاین بود. کوریایی ها که یک گول عقب افتاده بودند، در پاسخ دو بار دروازۀ پرتگال را باز کردند و با یک برد، یک باخت و یک مساوی و چهار امتیاز جایگاه دوم را در جدول گروهی H از آن خود کردند.

یوروگوای با وجود پیروزی دو مقابل صفر در برابر گانا نتوانست به دور حذفی جام راه یابد. سوارز که کپتان و مهاجم به نام یوروگوای است، به نظر می رسد نه تنها با جام جهانی بلکه از دنیای فوتبال حرفه یی نیز خداحافظی خواهد کرد.

در رقابت میان تیم های برازیل - کامرون و سویس - صربستان، برازیلی ها پس از یک رقابت بدون گول تا دقایق ۹۳ بازی، به نظر می رسید به کسب یک امتیاز از این بازی راضی بودند اما کامرونی ها با ثبت یک شگفت دیگر در جام جهانی قطر، با نتیجه ای یک مقابل صفر تیم برازیل را شکست دادند.

سویس پس از یک رقابت پر گول ۳-۲ تیم صربستان را از راه برداشت و با کسب شش امتیاز به عنوان تیم دوم گروه G راهی دور بعدی شد.

آنچه در این دور گروهی قابل تامل است، هیچ تیمی با کسب ۹ امتیاز به دور حذفی صعود نکرد و این می رساند که تیم های شرکت کننده، این توانایی را داشتند تا قوی ترین تیم های جهان را از پا درآورند.

صعود کوریای جنوبی و جاپان و عبور از سد تیم های بزرگ جهان مثل آلمان، اسپانیا، ارجنتاین و پرتگال، این امیدواری را ایجاد کرده که قاره آسیا نیز در رقابت های جهانی حرفی برای گفتن دارد.

تیم های راه یافته به دور حذفی

با این حساب تیم های هالند – ایالات متحده، ارجتناین – آسترالیا، فرانسه – پولند، انگلستان – سنیگال، جاپان – کروشیا، مراکش – اسپانیا، برازیل – کوریای جنوبی و پرتگال - سویس توانسته اند به دور حذفی جام راه یابند.

دور حذفی روز شنبه سوم ماه دسمبر با برگزاری دو رقابت آغاز می شود که در آن نخست ایالات متحده به مصاف هالند می رود و در رقابت دومی شاهد بازی ارجنتاین و آسترالیا خواهیم بود.

با توجه به پیشینۀ حضور در رقابت های جام جهانی، ارجتناین دست بالاتری بر آسترالیایی ها دارد اما اگر کارکردگی یازده همتیمی لیونل مسی را بررسی کنیم، می بینیم که رویارویی با آسترالیا که با روحیه ای بلندی به دور حذفی راه یافته است، برای ارجنتاینی ها کار سهل نخواهد بود.

از طرف دیگر امیدهای زیادی به تیم جوان ایالات متحده دوخته شده و با توجه به بازی کمتر حمله یی هالند، به باور کارشناسان، ممکن خط تهاجمی امریکا بتواند هالندی ها را بیشتر به درد سر اندازد.

XS
SM
MD
LG