لینک های دسترسی

Breaking News

صندوق بازسازی افغانستان تا اکنون ۱۱.۴ میلیارد دالر کمک دریافت کرده است


ادارۀ سرمفتش ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرده است که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰ اپریل ۲۰۱۹ میلادی، جامعه جهانی به صندوق بازسازی افغانستان ۱۱.۴ میلیارد دالر کمک کرده است.

سیگار در گزارشش به نقل از بانک جهانی گفته است که این پول از سوی ۳۴ تمویل‌کننده کمک شده است که در راس آن ایالات متحده امریکا قرار دارد.

بر بنیاد آمار گزارش در مجموع کمک‌ها به افغانستان در جریان هفده سال گذشته، ایالات متحده امریکا بیش از ۷.۷ میلیارد دالر، جاپان بیش از ۳.۲ میلیارد، بریتانیا اضافه از ۲.۸ میلیارد، آلمان نزدیک به ۲.۶ میلیارد و اتحادیه اروپایی نزدیک به ۲.۵ میلیارد دالر سهم داشته اند.

اما ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپایی، آلمان و کانادا بزرگترین کمک‌کنندگان به صندوق بازسازی افغانستان بوده اند.

صندوق بازسازی افغانستان (ARTF) در سال ۲۰۰۲ میلادی به منظور افزایش شفافیت و حسابدهی کمک‌های بازسازی، کاهش هزینه مالی از دوش حکومت، افزایش هماهنگی میان اعلانه دهندگان برای تامین مالی،گفتگوهای سیاسی و قراردادن بودجه ملی به عنوان عامل عمده اهداف توسعه ملی ایجاد شد.

این گزارش در حالی نشر می‌شود که جان ساپکو، سرمفتش ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان در دیدار با رییس جمهور غنی، نسبت به "پیشرفت‌های خوب" در بخش مبارزه با فساد در افغانستان ابراز خرسندی کرده و بر تداوم آن تاکید کرده است.

XS
SM
MD
LG