لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: حکومت افغانستان نتوانسته کمک‌های امریکا را مدیریت کند


وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا گفته است که حکومت افغانستان نتوانسته است کمک‌های مالی امریکا را مدیریت کند و به دلیل عدم شفافیت، در حدود ۱۰۰ میلیون دالر که برای یک پروژه مشخص در افغانستان در نظر گرفته شده بود، دوباره به وزارت مالیه امریکا برگردانده خواهد شد.

مایک پمپیو روز پنجشنبه ۱۹ سپتمبر (۲۸ سنبله) گفت: "به دلیل فساد مشخص در حکومت افغانستان و عدم مدیریت مالی، حکومت ایالات متحده در حدود ۱۰۰ میلیون دالر را که به هدف ایجاد یک پروژه بزرگ زیر بنای انرژی در نظر گرفته شده بود، دوباره به وزارت مالیه بر می‌گرداند."

وزیر خارجۀ امریکا همچنان گفت است که ۶۰ میلیون دالر دیگر معاونت پلان شده به افغانستان را نیز به دلیل عدم شفافیت، نگه خواهد داشت.

با آنهم، آقای پمپیو گفته است که ایالات متحده پروژه زیربنایی در افغانستان را تکمیل خواهد کرد اما پول آنرا با استفاده از بودجه احتیاطی خواهد پرداخت.

وزیر خارجۀ امریکا گفت که افغانستان قادر نشده است منابعی را که از جانب حکومت ایالات متحده فراهم می شود، به گونه شفاف مدیریت کند.

تا کنون مقام‌های حکومت افغانستان به پرسش‌های صدای امریکا در پیوند به واکنش کابل به اظهارات وزیر خارجۀ امریکا، پاسخی ارایه نکرده است.

XS
SM
MD
LG