لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای تولید صدای انسان با استفاده از هوش مصنوعی


ولسید لبز، شرکت تکنالوژی امریکایی، تلاش می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی، صدای مصنوعی انسان را تولید کند تا ادارت مختلف بتوانند از آن در تبلیغات، بازاریابی و آموزش استفاده کنند.

مت هاکینگ، مسوول این شرکت، می‌گوید که آنان مجموعهٔ کوچکی از اطلاعات را گرفته و آن را روی زیر و بم بودن صدا –مکث، لحن، تاکید و ویژگی های دیگر– آموزش می‌دهد که بتواند صدای اصلی یک انسان را به گونهٔ درست آن تمثیل کند.

مشتریان از این صداها را در تبلیغات، بازاریابی و همچنان در برنامه های آموزشی استفاده می‌کنند.

روند تولید صدا طوریست که یک ماهر صدا در لابراتوار آواز خود را ثبت می‌کند. شرکت "ولسید لبز" با استفاده از آن و به کمک هوش مصنوعی بخش‌هایی از نرم افزار را آموزش می‌دهد، مانند چه مدت زمانی باید مکث صورت گیرد، چه وقت نفس گرفته شود، بر کدام کلمات باید تاکید شود.

مشتریان می‌توانند از میان چندین نمونهٔ صدا‌های تولید شده، یکی را انتخاب کنند.

در حالیکه هوش مصنوعی وارد بخش‌های مختلف زندگی روزمرهٔ انسان‌ها می‌شود، آگاهان تکنالوژی می‌خواهند بدانند که این تکنالوژی تا چه حد می‌تواند روی زندگی انسان تاثیرگذار باشد.

اما نگرانی از پیشرفت تکنالوژی این است که ماشین‌ها کار انسان‌ها را اجرا کرده و این وضعیت سبب حذف و کاهش مشاغل می‌شود.

با اینحال، شرکت‌های تولید کنندهٔ صداهای مصنوعی می‌گویند که به کار گیری تکنالوژی هوش مصنوعی، خلاقیت را افزایش می‌دهد و باعث کارکرد بهتر می‌شود.

وی یو ها، کارشناس تکنالوژی، می‌گوید که همکاری بین انسان و هوش مصنوعی تسهیل و سرعت در روند تولید را افزایش می‌دهد.

تا هنوز بسیار زود است که در مورد عواقب هوش مصنوعی تولیدی چیزی گفت، اما چیزی که واضح است این است که این روند ادامه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG