لینک های دسترسی

Breaking News

محمد اشرف غنی از افغانستان بیرون شد


رسانه‌های بین المللی گزارش داده اند که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان از این کشور بیرون شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت داخلهٔ افغانستان گفته است که محمد اشرف غنی، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و محمود فضلی، رییس ادارهٔ امور به تاجیکستان رفته اند.

آقای غنی تا اکنون در این خصوص تبصره نکرده است، اما ساعاتی پیش در یک پیام ویدیویی گفته بود که نهادهای امنیتی مسوولیت امنیت شهر کابل را به دوش داشته و به گفتۀ وی این مسوولیت "به وجه احسن" انجام می‌شود.

آقای غنی روز یکشنبه ۱۵ اگست (۲۴ اسد) در یک پیام کوتاه ویدیویی که در فیسبوک ارگ نشر شد گفته است کسانیکه فکر "آشوبگری و چپاولگری و قطاع الطریقی" را داشته باشند با قوت تمام با آنان برخورد شود.

اما عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان در یک پیام ویدیوی گفته است که "رییس جمهور پیشین افغانستان،‌ افغانستان را ترک کرد و کشور و ملت را در اینطور یک حالت قرار داد. خداوند همرایش محاسبه می‌کند و مردم افغانسان هم قضاوت خود را خواهند کردند".

آقای عبدالله از محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نام نبرده است.

این در حالی است که در روز های گذشته، گزارش‌هایی در مورد استعفای آقای غنی از سمت‌اش نشر شده بود، اما او تا اکنون رسماً‌ در این مورد چیزی نگفته است.

در همین حال، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان در یک پیام ویدیویی گفته است که با خانواده‌اش در افغانستان حضور دارد. او شهروندان کابل را ترغیب کرده است تا هراسان نباشند و نیز از طالبان خواسته است که امنیت مردم را تامین کنند.

از جانب دیگر در شهر کابل صدای گلوله‌باری نیز شنیده شده است، اما مقامات امنیتی از مردم خواسته اند تا آرامش را حفظ کنند.

ویدیو‌های نشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که برخی از افراد مسلح که گفته می‌شود مربوط به گروه طالبان اند،‌ وارد کابل شده اند.

گروه طالبان نیز گفته اند که به جنگجویان شان دستور داده اند که داخل آن ساحاتی شوند که نیروهای امنیتی افغان آنرا ترک کرده اند، تا به گفتۀ این گروه از تاراج و چپاول املاک مردم و بیت‌المال جلوگیری شود.

این گروه گفته است که با آرامش تمام وارد کابل خواهند شد.

XS
SM
MD
LG