لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: نشست اضطراری ملل متحد در مورد افغانستان برگزار شود


نمایندۀ ویژۀ روسیه در امور افغانستان گفته است که مسکو با سایر کشورها سرگرم کار است تا نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان برگزار شود.

ضمیر کابلوف گفته است که روسیه در نظر ندارد سفارت خود را در کابل تخلیه کند، زیرا به گفتۀ وی گروه طالبان به روسیه و دیگر کشورها، اطمینان داده است که ماموریت‌های دپلوماتیک در افغانستان مصوون خواهند بود.

این در حالی است که طالبان به دروازه‌های شهر کابل رسیده اند، اما آن گروه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تا زمان توافق بر تشکیل حکومت انتقالی وارد کابل نخواهد شد.

همزمان با این، محمد اشرف غنی رییس جمهور و مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان به شهروندان کابل اطمینان داده اند که امنیت آنان تامین خواهد بود.

لیونید، سلوتسکی، رییس کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان پارلمان روسیه گفته است که وضعیت در افغانستان مستلزم "مداخلۀ فوری" شورای امنیت سازمان ملل متحد است تا به گفتۀ وی از "فاجعۀ بشری" جلوگیری شود.

در همین حال گفته می‌شود که یک هیات جمهوری اسلامی افغانستان که ترکیب آن تا هنوز مشخص نشده است، به دوحه رفته اند تا در مورد چگونگی انتقال قدرت به طالبان مذاکره کنند.

XS
SM
MD
LG