لینک های دسترسی

Breaking News

آصف مهمند: پسر عطا محمد نور شکنجه ام کرد


علایم ضربه خوردگی صورت و گوش آقای محمد آصف مهمند، به وضاحت دیده می شود
علایم ضربه خوردگی صورت و گوش آقای محمد آصف مهمند، به وضاحت دیده می شود

محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ ادعا می کند که طارق نور، پسر عطا محمد نور، والی بلخ، نصف گوش او رابا دندان گزیده و بُریده است.

آقای مهمند در یک مصاحبۀ اختصاصی با تلویزیون آشنا صدای امریکا همچنین ادعا کرد که سکرتر والی بلخ با تفنگچه بر فرق او کوبید و او را مجروح ساخت.

در این مصاحبه آقای مهمند که علایم ضربه خوردگی در چشم چپ اش دیده می شد، و سرش نیز با بنداژ سفید بسته بود، به گوش چپ اش اشاره کرد که نشانۀ دندان گزیدگی به صورت واضح در آن دیده می شد.

این عضو شورای ولایتی همچنین ادعا کرد که افراد وابسته به والی بلخ ویرا به شکل غیر قانونی به منزل آقای نور برندند و او را مورد لت و کوب قرار دادند.

آقای مهمند همچنین ادعا کرد که والی بلخ بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ افراد مسلح را غرض دستگیری او به میدان هوایی بلخ فرستاده بود.

آقای مهمند گفت "در میدان هوایی بلخ همرای قوماندان امنیت و وکیل صاحب خیر اندیش در روی زمین نشسته بود که بادی گارد های عطا محمد نور آمدند و مرا زده زده نزد عطا محمد نور بردند."

آقای مهمند همچنین گفت که اگر مرتکب کدام جرم شده است، باید از سوی مقامات عدلی و قضایی مورد پیگرد قرار بگیرد، نه اینکه والی بلخ ویرا به صورت غیر قانونی مورد لت و کوب قرار بدهد.

آقای مهمند همچنین ادعا کرد که پس از لت و کوب که در خانۀ شخصی آقای نور صورت گرفت، وی به ریاست امنیت ملی بلخ انتقال داده شد.

منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ، اما اتهامات آقای مهمند را رد نموده گفت که وی شکنجه نشده است و در این مورد هیچ اسناد و شواهدی وجود ندارد.

مصاحبۀ کامل محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ، را در اینجا تماشا کنید
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:45 0:00

XS
SM
MD
LG