لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌سوزی در یک سالون عروسی در عراق سبب کشته شدن ۱۰۰ نفر شد


صحنه‌ای از آتش سوزی در سالون عروسی شهرک حمدانیه عراق که سبب کشته شدن ۱۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ دیگر شده است
صحنه‌ای از آتش سوزی در سالون عروسی شهرک حمدانیه عراق که سبب کشته شدن ۱۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ دیگر شده است

مقامات صحی عراق روز چهارشنبه ۲۷ سپتمبر (پنجم میزان) گفتند که در اثر آتش‌سوزی در یک سالون عروسی واقع در شهرک حمدانیه ولایت نینوای آن کشور کم از کم ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که امبولانس‌ها زخمی‌ها را به شفاخانه‌ٔ اصلی شهرک حمدانیه انتقال دادند و ده‌ها نفر در صحن این شفاخانه منتظر بودند تا برای زخمیان خون اهدا کنند. اکثر باشندگان منطقهٔ حمدانیه مسیحیان اند.

خبرگزاری رسمی عراق از قول مقامات صحی ولایت نینوا، گزارش داده است که ۱۰۰ جسد و بیش از ۱۵۰ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

سخنگوی وزارت صحت عراق نیز به خبرگزاری فرانس پرس شمار کشته شدگان و زخمیان این آتش‌سوزی را تایید کرده است.

بر اساس این اعلامیه،‌ این آتش‌سوزی که بی نهایت شعله‌ور بود، سبب شد تا بخشی از سقف سالون عروسی که از مواد ساختمانی ارزان قیمت اعمار شده بود،‌ فرو بریزد.

معلومات ابتدایی نشان می‌دهد که آتش‌بازی که در هنگام محفل عروسی صورت گرفت، سبب آتش‌سوزی در داخل این سالون عروسی شد.

محمد شیاع السودانی، صدراعظم عراق، با نشر یک اعلامیه‌ای مختصر از وزیران صحت و داخلهٔ آن کشور خواست تا برای کمک به قربانیان این آتش‌سوزی،‌ تمام تلاش‌های نجات را بسیج کنند.

بسیاری از شهر‌های مسیحی نشین ولایت نینوا پس از آن هدف حملات قرار گرفت که تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در سال ۲۰۱۴ وارد این منطقه شدند.

اما این شهرک‌ها پس از آن به تدریج بازسازی شدند که تندروان داعش در سال ۲۰۱۷ از این مناطق بیرون رانده شدند. به تعقیب آن، پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مارچ ۲۰۲۱ از این منطقه دیدن کرد

معیار‌های یمنی در بخش‌های ساختمانی و ترانسپورتی عراق اکثراََ نادیده گرفته می شود و این کشور که زیربنای‌های آن که پس از چندین دهه‌ منازعه ددر حال خراب شدن است، به طور معمول شاهد آتش‌سوزی و یا سایر حوادث مرگبار بوده است.

در ماه اپریل ۲۰۲۱،‌ آتش‌سوزی ناشی از انفجار بالون آکسیجن در یک شفاخانۀ درمان بیماران کووید۱۹ در شهر بغداد عراق منجر به کشته شدن ۸۲ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر شد.

گروه

XS
SM
MD
LG