لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری در یک شفاخانه در امریکا پنج کشته برجا گذاشت


شفاخانهٔ سنت فرانسیس
شفاخانهٔ سنت فرانسیس

پولیس در شهر تولسا در ایالت اوکلاهامای امریکا می‌گوید که در نتیجهٔ یک حملهٔ مسلحانه در یک شفاخانه حد اقل چهار غیرنظامی کشته شدند.

اریک داگلس، یک مقام پولیس محلی امروز اول جون (۱۱ جوزا) گفت که فرد حمله کننده ظاهراً خودش را نیز به ضرب گلوله کشته است.

تا به حال انگیزهٔ این گلوله باری واضح نشده است، با آنهم این مقام پولیس در یک ویدیویی که پس از این حمله در صفحهٔ فیسبوک پولیس شهر تولسا نشر کرد، گفته است که حمله کننده با استفاده از تفنگ و تفنگچه‌ٔ دست داشته‌اش در ساختمان شفاخانهٔ سنت فرانسیس به گلوله باری پرداخته بود.

پولیس گفته است که در حال حاضر مقامات امنیتی با شاهدان عینی صحبت می‌کنند تا جزییات بیشتر را در مورد این حمله جمع آوری کنند.

پولیس گفته است که هویت حمله کننده تا اکنون آشکار نشده است، اما گفته می‌شود که یک مرد سیاه‌پوست ۳۵ تا ۴۰ ساله دست به این گلوله باری زده است.

این در حالی است که هشت روز پیش، یک جوان ۱۸ ساله در یک مکتب ابتداییه در ایالت تکزاس به گلوله باری پراخت و ۱۹ کودک و دو معلم را کشت.

پیش از آن، در جریان گلوله باری در یک مغازۀ بزرگ در شهر بفلوی ایالت نیویارک، یک حمله کننده ۱۰ نفر را به ضرب گلوله کشت.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری تا ۱۴ می سال روان ۲۱۲ حملهٔ مسلحانه در امریکا ثبت شده است. آمار این آرشیف نشان می‌دهد که در این مدت در رویدادهای مختلف مسلحانه، به شمول خودکشی با اسلحه، کم از کم نزدیک به ۱۸ هزار نفر جان باخته اند.

قانون اساسی ایالات متحده به شهروندان این کشور حق داشتن و مالکیت اسلحه را داده است، اما این موضوع همواره یکی از مباحث داغ انتخاباتی و سیاسی در واشنگتن دی‌سی بوده زیرا سالانه هزاران نفر در اثر خشونت‌‌های مسلحانه در سراسر این کشور کشته و زخمی می‌شوند.

XS
SM
MD
LG