لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجمی در یک کلیسا در فرانسه سه نفر را به ضرب چاقو کشت


مقام‌ها در فرانسه گفتند که یک مهاجم در کلیسای شهر نیس آن کشور سه نفر را به ضرب چاقو کشته است.

این حمله که روز پنجشنبه ۲۹ اکتوبر (هشت عقرب)‌ صورت گرفت، سومین حمله در دو ماه گذشته در فرانسه است که پس از نشر دوبارۀ کارتون منسوب به پیامبر اسلام در مجلۀ شارلی ایبدو به وقوع می‌پیوندد.

مهاجم روز پنجشنبه در نیس بعد از حمله به کلیسای نوتردام توسط پولیس زخمی شده و در شفاخانه بستری می‌باشد.

دو مقام پولیس که نخواستند نام شان فاش شود گفتند که گمان می‌رود مهاجم به تنهایی عمل کرده است و پولیس در جستجوی مهاجمان دیگر نیست.

کریستین استروسی، شاروال شهر نیس به تلویزیون BFM گفت که دو زن و یک مرد در این حمله کشته شده اند. او گفت: "او ( مهاجم‌) مکرراً الله اکبر می‌گفت، حتا بعد از زخمی شدن. "

حملات دیگر نیز روز پنج شنبه در شهر آوینیون در جنوب فرانسه و در شهر جده عربستان گزارش شده است ، اما مشخص نشده است که آیا این حملات با یکدیگر ارتباط دارند یا خیر.

یک مقام پولیس فرانسه گفت که صبح پنجشنبه در جنوب شهر آوینیون، یک مرد مسلح پس از آنکه حاضر به گذاشتن اسلحه نشد، توسط پولیس کشته شد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی نیز گزارش داده است که یک نفر بالای نگهبان قنسلگری فرانسه در جده با چاقو حمله کرده و او را زخمی کرده است. مهاجم بعد از حمله دستگیر شده است.

شورای مسلمانان فرانسه حمله نیس را محکوم کرده و از مسلمانان آن کشور خواستند تا از جشن‌های این هفته به مناسبت مولود پیامبر اسلام "به نشانه عزاداری و همبستگی با قربانیان و عزیزانشان" خودداری کنند.

این در حالی است که افراط گرایان دولت اسلامی روز چهارشنبه با انتشار ویدیویی خواستار انجام حملات جدید بر فرانسه شدند.

در روزهای اخیر، کارتون‌های منسوب به پیامبر اسلام پس از آن به موضوع جنجالی در فرانسه مبدل شد که یک معلم مکتب در جریان تدریس موضوع آزادی بیان، کارتون منسوب به پیامبر اسلام را به شاگردان نمایش داد.

سپس این آموزگار توسط یک مظنون اسلامگرا سر بریده شد، رویدادی که امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه آن را تقبیح کرد و از نشر کارتون‌های منسوب به پیامبر اسلام به عنوان آزادی بیان حمایت کرد.

در برخی از کشورهای اسلامی، سیاستمداران و سایر شخصیت‌ها، رییس جمهور فرانسه را شدیداً مورد انتقاد قرار داده و خواستار تحریم محصولات ساخت فرانسه شده اند.

XS
SM
MD
LG