لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجم افغان-استرالیایی بر افراد پیاده رو حمله کرد


مهاجم این حمله معتاد به مخدرات و مبتلا به مشکلات روانی است
مهاجم این حمله معتاد به مخدرات و مبتلا به مشکلات روانی است

مهاجم ۳۲ سالۀ افغان تبار استرالیایی موتر خود را در شهر ملبورن استرالیا بر رهگذران پیاده رو رانده و کم از کم ۱۹ نفر را زخمی کرد.

مقام‌های استرالیایی گفته اند که هیچ گونه شواهدی مبنی بر ارتباط این حمله با دهشت افگنی تا کنون در دست نبوده و به گفتۀ آنان مهاجم پیشینۀ استعمال مخدرات و ابتلا به مشکلات روانی داشته است.

پولیس استرالیا بدون گرفتن نام مهاجم گفته است که این مرد تاریخچۀ برخورد خفیف فزیکی و تخطی از قوانین ترافیکی را نیز دارد.

شان پاتون، کمیشنر پولیس ایالت ویکتوریای استرالیا، به خبرنگاران گفت "تا کنون هیچگونه مدارک یا اطلاعات استخباراتی نداریم که ارتباط این حمله را با دهشت افگنی تایید کند".

رویداد یاد شده در یک بازار مزدحم در جادۀ مشهور فلیندر شهر ملبورن به وقوع پیوست، جاییکه مردم سرگرم خریداری برای عید میلاد مسیح یا جشن کرسمس بودند.

پیش از آنکه پولیس به محل رویداد برسد، رهگذران رانندۀ موتری را که با آن حمله صورت گرفته بود از موتر بیرون کشیدند. اکنون این مرد در بازداشت پولیس بوده و تحقیقات از وی جریان دارد.

آقای پاتون گفت که مرد مهاجم بیماری روانی داشته و در حال حاضر نیز زیر تداوی بود.

حملات دهشت افگنی با موتر

این دومین رویداد از این نوع است که در سال روان در شهر ملبورن به وقوع می‌پیوندد.

در ماه جنوری سال روان نیز شش نفر زمانی کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند که یک مهاجم سوار بر موتر بر رهگذران در جادۀ بورکی این شهر راند. مهاجم این رویداد نیز معتاد به مخدرات و بیمار روانی بود.

در سال روان چندین حمله با موتر در نقاط مختلف جهان به وقوع پیوسته است که اکثر این رویدادها با دهشت افگنی مرتبط بود.

در اکتوبر گذشته، مهاجم سوار بر موتر در شهر نیویارک موتر خود را با بایسکل سواران در شهر نیویارک تصادم داد و هشت نفر را کشت. این مهاجم به داشتن ارتباط با گروه دولت اسلامی یا داعش متهم شد.

مهاجم دیگری در ماه اگست در شهر بارسلونای اسپانیا با موتر بر مردم پیاده رانده ۱۳ نفر را کشت و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

شهر لندن نیز در سال روان شاهد سه مورد از چنین حملات بود که دو مورد آن با افراطگرایی اسلامی ربط داشت، در مجموع در این سه حمله ۱۳ نفر کشته شد.

در اپریل سال روان نیز حمله با موتر بر پیاده روان در شهر استکهلم سویدن سبب کشته شدن پنج نفر شد.

XS
SM
MD
LG