لینک های دسترسی

Breaking News

کشف یک میلیون کهکشان جدید 


یک تلسکوپ قدرتمند جدید در آسترالیا توانست در مدت ۳۰۰ ساعت، بشمول یک میلیون کهکشان جدید، در حدود سه میلیون کهکشان را نقشه‌کشی کند.

تلسکوپ جدید آسترالیایی "Square Kilometre Array Pathfinder" از یک گوشه‌ای دورافتاده در غرب این کشور، بخش جنوبی آسمان را ارزیابی کرد. جزییات این ارزیابی به گونه‌ای بی سابقه شفاف است.

این تلسکوپ که توسط ادارهٔ‌ ملی علوم فضایی و ستاره شناسی آسترالیا اداره می‌شود، متشکل از ۳۶ دیشی (کاسه) است که همه توسط کیبل فایبر آپتیک با هم وصل شده اند و منحیث یک تلسکوپ کار می‌کنند.

بلندی این دیش‌ها برابر یک تعمیر سه طبقه‌ای است.

این تلسکوپ، بر علاوهٔ این که قادر است امواج رادیویی را در فضا به تصویر مبدل کند، دانشمند را در مطالعهٔ سیاه چاله‌ها، طبعیت قوهٔ جاذبه و بنیاد ستاره‌ها کمک می‌کند.

با دسته بندی کردن میلیون‌ها کهکشان،‌ دانشمندان امیدوارند راز‌های چگونگی تکامل کاینات را دریابند.

داگلس باک، رییس اراهٔ علوم فضایی و ستاره شناسی آسترالیا می‌گوید: "اگر ما آماری از ستاره‌ها داشته باشیم و موقعیت آنان را بدانیم و دریابیم که آنان چگونه در مقابل همدیگر عمل می‌کنند، در مورد پیدایش کهکشان‌ها، مانند کهکشان خود ما و اینکه چگونه ما در این زمین حضور داریم، خواهیم آموخت."

پژوهشگران می‌گویند که موقعیت این تلسکوپ در غرب آسترالیا برای این‌گونه مطالعات فضایی بی‌نهایت مطلوب است زیرا این تلسکوپ در یک ساحهٔ آرام و دور از سایر امواج رادیویی زمینی قرار دارد.

اداره فضایی آسترالیا تخمین کرده است که در کاینات ممکن یک تریلیون کهکشان موجود باشد.

XS
SM
MD
LG