لینک های دسترسی

Breaking News

اعلام آمادگی امریکا برای کمک به حادثه لغزش زمین بدخشان


بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شام یکشنبه طی تماس تیلفونی با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، مراتب تسلیت و همدردی حکومت و مردم آن کشور را به رئیس جمهور کرزی و مردم افغانستان بخاطر تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از لغزش زمین در ولایت بدخشان، ابراز کرد.

در این تماس تیلفونی رئیس جمهور امریکا گفت که کشورش آماده هر گونه همکاری و مساعدت به آسیب دیده گان آن حادثه طبیعی می باشد.

ارقام ضد و نقیضی درمورد تعداد جان باختگان حادثه لغزش زمین از سوی مقام های محلی افغان بیان شده است اما یک کارشناس اداره ملی آمادگی و مبارزه با حوادث طبیعی گفته است که آخرین ارقام جان باختگان ۲۵۵ نفر است.

مقام های محلی بدخشان و ساکنان قریۀ آب باریک بدخشان ادعا دارند که در حدود ۳۰۰ خانواده که شمار مجموعی اعضای آن از ۲۵۰۰ نفر بیشتر می شود، در زیر لایه های ضخیم خاک مدفون شده است.

محمد اقبال مراد، کارشناس ادارۀ ملی آمادگی مبارزه با حوادث این ارقام را "غیر مسوولانه" خوانده است.

مقام های افغان گفته اند بیش از ۷۰۰ خانواده دیگر که در معرض خطر وقوع حادثه دیگر لغزش زمین در آن ساحه می باشند، بیجا شده است.

روز شنبه، هیأتی به ریاست کریم خلیلی، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از کابل به بدخشان سفر کرد و کمک بالغ بر ۲۰ میلیون افغانی را به بازماندگان رویداد در ولسوالی ارگو انتقال دادند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان یکشنبه را روز عزای ملی در آن کشور اعلام کرد.
XS
SM
MD
LG