لینک های دسترسی

Breaking News

شبکۀ حقانی در حملات تروریستی بامیان دست دارد - رحمتی


ادارۀ محلی بامیان می‌گوید که شبکه حقانی در انفجارهای اخیر در مرکز این ولایت که در آن، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند، دست دارد.

سید انور رحمتی، والی بامیان روز دوشنبه هفتم دسمبر (۱۷ قوس) که در جمع معترضان موسوم به خیمۀ دادخواهی قربانیان این حادثه گفت: "با دستگیری یک متهم دیگر، چهره‌های عاملان قضیه شناسایی شده و نشانه‌های از رد پای شبکۀ حقانی در آن دیده می‌شود."

پولیس بامیان می‌گوید که دیروز طی یک عملیات در مربوطات بازار این ولایت، یک منسوب پولیس مبارزه با مواد مخدر این ولایت را به ظن دست داشتن در انفجار های اخیر در بامیان بازداشت شده است.

پولیس بامیان گفته است که این فرد در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم‌اش اعتراف کرده است.

همچنان والی بامیان گفت که تا اکنون پنج نفر در پیوند به انفجارهای دو هفته پیش، که در آن ۱۸ غیرنظامی کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند، بازداشت شده است.

آقای رحمتی همچنان گفت که در حال حاضر فرد ششم که در این رویداد دست داشت تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرار دارد و به زودی بازداشت خواهد شد.

اما باشندگان بامیان و خانوده‌های قربانیان این رویداد، مقام‌های محلی و مسوولان امنیتی این ولایت را به بی‌توجهی متهم می‌کنند.

تا اکنون هیچ گروهی مسوولیت انفجارهای اخیر در مرکز بامیان را به عهده نگرفته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG