لینک های دسترسی

Breaking News

ورزشگاه بامیان؛ مکانی برای دور نگه داشتن جوانان از مواد مخدر


جمنازیوم ورزشی بامیان٬ مکان برای دور نگه داشتن جوانان از مواد مخدر
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:23 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

جمنازیوم ورزشی بامیان که چند سال قبل از سوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و با کمک مالی GPI ساخته شده است تنها مکان سرپوشیده در این ولایت است که روزانه ده‌ها ورزشکار دختر و پسر در آن تمرینات ورزشی انجام می‌دهند.

مقام‌ ها می‌گویند که این جمنازیوم ورزشی با هزینۀ حدود ۱ میلیون دالر امریکایی از سوی وزارت مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است.

صالح محمد نضهت٬ آمر مالی و اداری آمریت ورزشی بامیان می‌گوید: "این جمنازیوم از سوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در بامیان ساخته شده است چون در این ولایت مواد مخدر، به خصوص تریاک کشت نمی‌شود."

شماری از ورزشکاران در بامیان می‌گویند که ایجاد چنین مکان‌ های ورزشی سبب می‌شود تا جوانان افغان از تریاک و مواد مخدر دوری کرده و به رشته‌ های مختلف ورزشی رو آورند.

حسین رضایی، مربی تیم بسکتبال معلولان در بامیان به صدای امریکا گفت:
"جمنازیم بسیار یک فضای خوب و مناسب برای ورزش است و ما روزانه تمرینات بسکتبال را در اینجا انجام می‌دهیم."

ورزشکاران در بامیان از دولت و وزارت مبارزه با مواد مخدر می‌خواهند که برای جلوگیری از رو آوردن جوانان به مواد مخدر مکان‌ های مناسب ورزشی را برای آنان ایجاد کند.

وزارت مبارزه با مواد مخدر به همکاری مالی برنامه GPI، در یک دهۀ گذشته برنامه‌ های مختلفی را به منظور کاهش کشت تریاک در ولایات مختلف افغانستان اجرا کرده است.

XS
SM
MD
LG