لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش شمار معتادان در ولایت هرات


افزایش شمار معتادان در ولایت هرات
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

مسوولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات با نگرانی از افزایش شمار معتادان در آن ولایت می گویند که شمار معتادان در هرات به ۷۰ هزار نفر رسیده است.

سید محمد سادات٬ سرپرست ریاست مبارزه با مواد مخدر در هرات می گوید که بی توجهی به وضعیت درمان افراد معتاد به مواد مخدر در جریان سال های اخیر باعث شده تا همه روزه شمار این افراد افزایش یابد.

آقای سادات می گوید که بیشتر این معتادان روزانه از کشور های همسایه به ویژه ایران وارد این ولایت می شوند و بدلیل نبود امکانات کافی از تداوی باز می مانند.

اما اعضای شورای ولایتی هرات رقم افراد معتاد به مواد مخدر را بلندتر از آمار های تقریبی می خوانند که از سوی ادارات دولتی ارایه می شود.

توریالی طاهری٬ معاون این شورا می گوید که بی تفاوتی دولت در راستای تاسیس مراکز درمانی خاص برای معتادین و تطبیق برنامه های پروژه ای باعث شده تا همه ساله شمار معتادان افزایش یابد.

آقای طاهری می گوید که در ولایت هرات بالاتر از هفتاد و پنج هزار معتاد خیابانی داریم که این ها در کوچه و خیابان ها گشت و گذار می کنند و هر چقدر مبارزه از سوی اداره محلی و شورای ولایتی صورت گرفت بی فایده بود و حتی یک تعداد معتادانی که بومی نبودند انها را تداوی کرده و به ولایاتشان انتقال دادیم اما همه روزه افراد و اشخاص معتاد از کشور های همسایه به داخل ولایت هرات میایند.

فعالان اجتماعی نیز افزایش روز افزون شمار معتادان در ولایت مرزی هرات را نگران کننده خوانده٬ دسترسی آسان معتادین به مواد مخدر را یکی از دلایل عمده گرایش افراد خصوصا جوانان به مواد مخدر عنوان می کنند.

عبدالقادر کامل٬ فعال اجتماعی می گوید که یکی از جمله عواملی که باعث افزایش گراف معتادان شده است٬ دسترسی آسان به مواد مخدر است و در حدود ۸۰ فیصد مردم به آسانی می توانند به این مواد دسترسی داشته باشند بناً من فکر می کنم که بجای ساختن کلینیک ها باید یک دید و نگاه استراتژیک بخاطر محو کوکنار بوجود آید.

مقام های محلی ولایت هرات ګفته اند ککه از این بین سیزده فیصد را زنان و هفت فیصد دیگر را کودکان شامل می شدند.

XS
SM
MD
LG