لینک های دسترسی

Breaking News

ایجاد کمربندهای امنیتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در بامیان


ایجاد کمربند های امنیتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر دربامیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:20 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

فرماندهی امنیه ولایت بامیان می‌گوید که به منظور کشف و ضبط و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به بامیان کمربندهای امنیتی مختلف و ایست‌ های بازرسی پولیس در این ولایت ایجاد شده است.

مل پاسوال محمد صادق مرادی، سرپرست فرماندهی امنیه ولایت بامیان در این باره به صدای امریکا گفت: "زیادتر ما کمربندها، چک‌پاینت‌ها و دروازه‌های که از کابل و بغلان به بامیان می‌آیند را تقویت کردیم و تحت پوشش قرار دادیم تا فروشنده های مواد مخدر را دستگیر کنیم".

فرماندهی امنیه بامیان می‌گوید که پولیس مبارزه با مواد مخدر به صورت روزانه ایست‌ های بازرسی مختلفی را ایجاد می‌کند تا جلو قاچاق مواد مخدر به بامیان گرفته شود.

مقام‌ ها می‌گویند که در یک ماه اخیر دو فروشندۀ مواد مخدر به ظن قاچاق و انتقال مقدار ۱۰۸۷ گرام چرس و یک فرد دیگر به ظن انتقال ۶ گرام هیرویین از بازار بامیان بازداشت شده اند.

اما فعالان مدنی بامیان می‌گویند با آن‌که بامیان عاری از کشت کوکنار است اما قاچاقبران مواد مخدر و خرده فروشان روزانه مواد مخدر مورد نیاز معتادان این ولایت را از مسیرهای مختلف وارد می کنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG