لینک های دسترسی

Breaking News

مادر و پسر گم‌شدۀ بنگله‌دیشی پس از ۷۰ سال دوباره به هم پیوستند


یک مرد بنگله‌دیشی که اکنون ۸۲ ساله است با مادرش که حدود ۱۰۰ ساله عمر دارد، پس از نزدیک به هفت دهه دوباره پیوسته است.

عبدالقدوس منشی، زمانیکه ده ساله بود به خانۀ کاکایش فرستاده شد تا با خانوادۀ وی زندگی کند، اما پس از فرار از منزل کاکا، این کودک توسط دو خواهر به فرزندی گرفته شد و تماس وی با بستگانش قطع شد.

آقای منشی در تماس با خبرگزاری فرانس پرس از شهر برهمنباریا در مرزهای شرقی بنگله‌دیش، جاییکه وی در سال ۱۹۳۹ در آنجا زاده شده بود، روز پیوستن دوباره با مادرش را "خوش‌ترین روز زندگی" اش خواند.

در ماه اپریل یک تاجر عکس قدوس را در فیسبوک نشر کرد و از مردم خواست که برای یافتن والدین این پیرمرد همکاری کنند. اما تنها چیزی که قدوس از یک دهۀ نخست زندگی‌اش به خاطر داشت، نام والدین و نام روستایش بود.

یکی از بستگان دور قدوس این پست را در فیسبوک دیده و به منگولا نسا، مادر وی خبر می‌دهد و سرانجام ارتباط میان این دو گمشده برقرار می‌شود.

سپس قدوس که اکنون پدر سه پسر و پنج دختر است، مسافت ۳۵۰ کیلومتر بین شهر غربی راجشاهی تا برهمنباریا را می‌پیماید تا خود را به مادر پیر و گم شده اش برساند.

عبدالقدوس به خبرگزاری فرانسه گفته است: "مادرم بسیار پیر شده است و به درستی حرف زده نمی‌تواند. او پس از دیدنم گریست و دستانم را محکم گرفت. برایش گفتم که پسرت برگشته است و از این پس نباید نگران چیزی باشی."

شفیق‌الاسلام، برادرزادۀ قدوس به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت: "آن دو پس از پیوستن دستان یک دیگر را گرفته و مدت طولانی گریستند. و یکجا با آنان، صدها باشندۀ روستا که برای دیدن این لحظۀ قابل توجه جمع شده بودند، گریستند."

XS
SM
MD
LG