لینک های دسترسی

Breaking News

باربارا والترز، روزنامه‌نگار معروف امریکایی، در ۹۳ سالگی درگذشت


باربارا والترز
باربارا والترز

باربارا والترز، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های عرصه خبرنگاری در امریکا و جهان که به عنوان نخستین مجری زن در یک برنامهٔ خبری شبانه تلویزیون کار می‌کرد، روز جمعه ۳۰ دسمبر (نهم جدی) در سن ۹۳ سالگی در گذشت.

تلویزیون ای‌بی‌سی که خانم والترز برای دیر مدت زمان در آن کار می‌کرد، خبر درگذشت این خبرنگار و گویندهٔ برجسته را منتشر کرد و گفت که این چهرهٔ معروف روزنامه‌نگاری در منزلش وفات کرد.

باربارا والترز نخستین بار در سال ۱۹۶۶ به عنوان خبرنگار و نویسنده، کار حرفه‌ای خود را با کانال تلویزیونی "ان‌بی‌سی" امریکا آغاز کرد و در بیش از پنج دهه فعالیت حرفه‌ای خود، نه تنها برای روزنامه‌نگاران زن، بلکه برای تمامی زنان کشور خود چهره‌ای پیشگام بود.

در جریان پنج دهه کار مسلکی در عرصهٔ خبرنگاری، خانم والترز با شماری از رهبران جان از جمله فیدل کاسترو، رییس جمهور پیشین کیوبا، مارگریت تاچر،‌ صدراعظم پیشین بریتانیا، معمر قذافی، رییس جمهور پیشین لیبیا،‌ صدام حسین، رییس جمهور پیشین عراق، مصاحبه انجام داده است.

این خبرنگار برجسته از زمان ریچارد نکسن، رییس جمهور پیشین ایالات متحده و پت نکسن، بانوی نخست‌ آن زمان، به بعد، تا پایان کار مسلکی‌اش با همه روسای جمهور و بانوان نخست امریکا مصاحبه انجام داده بود.

ای‌بی‌سی گفته است که والترز زمانیکه برای این تلویزیون کار می‌کرد، ۱۲ جایزهٔ امی را به دست آورد.

XS
SM
MD
LG