لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال برگزاری بازی‌های بیسبال امریکا بدون حضور تماشاگران


لیگ حرفه‌ای بیسبال امریکا "ام ال بی" که به دلیل شیوع کروناویروس بازی‌های فصل جدید خود را به تعویق انداخته است، در حال بررسی گزینه‌های مختلفی برای آغاز این رقابت‌ها است.

به گفته برخی از منابع موثق، یکی از این گزینه ها، برگزاری متمرکز بازی‌ها در یک یا دو ایالت امریکا ‌بدون حضور تماشاگران است.

مسوولان لیگ حرفه‌ای بیسبال امریکا در حال بررسی این طرح نامتعارف استند و گفته می‌شود ایالت های فلوریدا و اریز‌ونا، گزینه‌های اصلی برای برگزاری متمرکز رقابت‌های این فصل استند.

در صورت تصویب چنین طرحی، تمامی ۳۰ تیم بیسبال امریکا در دو لیگ جداگانه ۱۵ تیمی تقسیم می شوند که هر لیگ دارای سه گروه ۵ تیمی است.

این تیم‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی و فاصله آنها با ایالت های فلوریدا و اریز‌ونا طبقه بندی می‌شوند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل برگزاری مسابقات خود برسند.

یکی از ویژگی‌های مهم این طرح، حضور تیم‌ها در یک منطقه مشخص است و نیازی به سفرهای طولانی و متعدد به گوشه و کنار امریکا برای انجام بازی‌ها نیست.

به این ترتیب تیم‌های لیگ حرفه‌ای بیسبال می‌توانند، تمرینات پیش فصل خود را نیز در یک دوره زمانی سه هفته‌ای در این ایالت‌ها برگزار کنند و بر اساس برنامه اعلام شده به مصاف رقبای خود بروند.

در صورت موافقت تمامی تیم‌ها با این طرح و تصویب لیگ حرفه ای بیسبال امریکا، بازی‌های این فصل که احتمال می رفت به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شود، می تواند در چند هفته آینده آغاز شود.

هرچند نگرانی‌هایی درباره تبعات این تصمیم احتمالی وجود دارد اما لااقل این خبر خوشی برای میلیون‌ها طرفدار این ورزش است که در قرنطین خانگی استند و از نظر اقتصادی نیز گزینه خوشایندی برای لیگ بیسبال، تیم‌ها و بازیکنان محسوب می شود.

XS
SM
MD
LG