لینک های دسترسی

Breaking News

جلوگیری از سقوط ولسوالی گیلان و تصرف دوبارۀ دولت‌آباد فاریاب


آرشیف
آرشیف

مقام‌ها گفته اند که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان از سقوط ولسوالی گیلان غزنی جلوگیری کرده و کنترول ولسوالی دولت‌آباد فاریاب را دوباره به دست گرفتند.

پولیس غزنی گفته است که طالبان از چندین استقامت بر پوسته‌های دفاعی ولسوالی گیلان غزنی از یک هفته به این سو حملات شان را آغاز کرده بودند که نظامیان افغان این حملات را دفع کردند.

دفتر رسانه‌های پولیس غزنی در خبرنامه‌ای گفته است که در جریان درگیری‌ها ۵۵ جنگجوی طالبان به شمول ۳۵ پاکستانی کشته شدند، اما از تلفات نظامیان افغان آمار داده نشده است.

پولیس غزنی همچنان گفته است عملیات برای واپس‌گیری ساحات از دست رفته در ولسوالی‌های جغتو، قره‌باغ، آب‌بند و مقر ولایت غزنی نیز جریان دارد.

نصیر احمد فقیری رییس شورای ولایتی غزنی گفت که داکتر محمد عارف شاه جهان معاون تامیناتی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نیز دو روز است به هدف مدیریت وضعیت و پیش برد جنگ به ولایت غزنی سفر کرده است.

پیش از این برخی منابع در ولسوالی اندر غزنی از سقوط یک کمپ نیروهای اردوی ملی در ساحه موسوم به سینی خبرداده بودند؛ اما نهادهای امنیتی در زمینه حاضر به پاسخگویی نیستند.

هدف قرارگرفتن هلیکوپتر اردو

یک منبع امنیتی در میدان هوایی غزنی که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت که یک هلیکوپتر اردوی ملی حین نشست هدف یک راکت قرار گرفت.

منبع افزود که در نتیجۀ این رویداد هلیکوپتر اردوی ملی آسیب دیده، اما تلفات در پی نداشته است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی این رویداد را تایید یا رد نکرد، اما گفت که این وزارت در زمینه تحقیق خواهد کرد.

عارف رحمانی، نمایندۀ مردم غزنی در ولسی جرگه، از هدف‌گیری این هلیکوپتر از فاصله چند کیلومتری نگرانی کرده و گفته است که این موضوع بیانگر دست‌یابی "تروریستان به تسلیحات مدرن با دقت بالا در هدف‌گیری است".

تصرف دوبارۀ ولسوالی دولت‌آباد

از سویی دیگر، مقام‌ها در شمال‌ افغانستان تایید کردند که ولسوالی دولت‌آباد فاریاب دوباره به کنترول نیروهای دولتی در آمد.

کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب امروز چهار شنبه ۱۶ جون (۲۶ جوزا) به صدای امریکا گفت: "عملیات سه شب آغاز گردید و شش صبح ولسوالی دوباره به تصرف ما در آمده و قوت‌ها شامل پولیس امنیت و دیگر نیروها به ولسوالی رفتند و فعلاً عملیات تصفیه و تلاشی جریان دارد."

ولسوالی دولت‌آباد هفتۀ گذشته پس از چندین روز درگیری‌های شدید به دست طالبان سقوط کرد؛ هرچند که مقام‌ها سقوط این ولسوالی را رد کرده بودند.

از سوی هم پولیس کندز از عملیات پاک‌سازی در بخش‌های ولسوالی خان‌آباد این ولایت خبر داد.

انعام‌الدین رحمانی سخنگوی پولیس کندز گفت که در عملیات نظامیان افغان ۲۰ جنگجوی طالبان به شمول قاری هاشم از فرماندهان جنگی آن گروه کشته و ۱۰ تن دیگر آنان زخمی شدند.

طالبان هنوز در واکنش به این خبرها چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG