لینک های دسترسی

Breaking News

نشرات بخش انگلیسی ‌بی‌بی‌سی در روسیه از سر گرفته شد


شبکۀ خبری ‌بی‌بی‌سی روز سه شنبه هشتم مارچ (۱۷ حوت) اعلام کرد که نشرات انگلیسی آن رسانه از روسیه پس از چند روز تعلیق از سر گرفته شده است.

پس از تهاجم روسیه بر اوکراین، مسکو برخی مقررات جدید سخت‌گیرانه را به رسانه‌های مستقل و خارجی وضع کرد، به ویژه در زمینۀ پوشش خبرهای مرتبط به جنگ اوکراین.

نشرات انگلیسی ‌بی‌بی‌سی روز جمعه پس از آن متوقف شد که قانون‌گذاران روسی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای سرکوب صداهای پرسش‌گر و دگر اندیش و خفه‌کردن انتقاد از تهاجم نظامی آن کشور بر اوکراین، برای نشر "خبرهای جعلی" مجازات زندان را تعیین کردند.

تیم دیفی، رییس عمومی بی‌بی‌سی پس از وضع سخت‌گیری‌های نشراتی مسکو گفت که این قانون روسیه "روند ژورنالیزم آزاد را جرمی" ساخته و هشدار داد که کارمندان رسانه‌ها فقط به خاطر انجام وظایف شان بازجویی و پیگرد خواهند شد.

اما بی‌بی‌سی با نشر بیانیۀ جدیدی گفته است که این رسانه "قانون جدید را همسو با نیاز فوری برای گزارشدهی از داخل روسیه" زیر غور قرار داده است. در این بیانیه آمده است: "پس از ژرف اندیشی محتاطانه تصمیم گرفته‌ایم که گزارش‌دهی بخش انگلیسی خود را از روسیه شام امروز (سه شنبه هشتم مارچ) آغاز کنیم."

بی‌بی‌سی همچنین گفته است: "ما این بخش مهم روایت را مستقلانه، غیرجانب‌دارانه و با پیروی از معیارهای دقیق نشراتی بی‌بی‌سی بیان خواهیم کرد...مصوونیت کارمندان مان در روسیه همچنین اولویت شماره یک ما است."

پس از وضع مقررات سخت‌گیرانۀ نشراتی از جانب مسکو، نشرات شمار زیاد رسانه‌ها به شمول صدای امریکا، نیویارک تایمز، رادیو کانادا، سی‌ان‌ان و سی‌بی‌اس از روسیه متوقف شده است.

یولاندا لوپز، سرپرست صدای امریکا با نشر بیانیه‌ای گفته است:"بینندگان و شنوندگان ما در روسیه، در این زمان حساس مستحق اند به اخبار درست و واقعی ما نه تنها در مورد جنگ جاری در اوکراین بلکه درباره رویدادهای جهانی تاثیرگذار بر زندگی‌شان دسترسی داشته باشند."

XS
SM
MD
LG