لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: چین ناقض حقوق بشر است؛ بیجینگ: ما را بد معرفی نکنید 


مذاکرات میان چین و امریکا در حالی آغاز شد که واشنگتن چین را به نقض حقوق بشر متهم کرد و بیجینگ گفت که امریکا باید دست از بد معرفی کردن چین بردارد.

وزارت خارجهٔ امریکا می‌گوید که وندی شرمن، معاون وزیر خارجهٔ امریکا با وانگ یی وزیر خارجهٔ چین، مذاکرات "صریح و باز" داشت و در مورد وضعیت حقوق بشر در چین و قضایای شهروندان امریکا و کانادا که در چین زندانی اند، صحبت کرد.

خانم شرمن، همچنان در مورد عدم همکاری چین با سازمان جهانی صحت در مورد مرحلۀ دوم تحقیقات در مورد شناسایی منشای همه‌گیری کروناویروس اظهار نگرانی کرد.

وزارت خارجهٔ امریکا گفته است که خانم شرمن در رابطه به اقدامات چین در مقابل ارزش‌ها و علایق امریکا، متحدین و شرکای آن و نادیده گرفتن قوانین بین المللی نگرانی‌اش را با بیجینگ شریک کرد.

خانم شرمن پیش از سفراش گفته بود که در مورد مشکلات انترنتی و تکنالوژی و برتری‌جویی چین بر حقوق بشری در هانگ کانگ و شین‌ژیانگ صحبت خواهد کرد.

اما بیجینگ از قبل گفته بود که ایالات متحده می‌خواهد با بد معرفی کردن چین به نحوی بیجینگ را به مشکلات در امریکا مقصر بخواند.

وزارت خارجهٔ چین از امریکا خواسته بود تا این "سیاست خطرناک" خویش را تغییر دهد.

با آنهم، معاون وزارت خارجهٔ امریکا امروز ۲۶ جولای (چهارم اسد) در یک تویت نوشت که در مورد تعهد امریکا به رقابت سالم، حفظ حقوق بشر و ارزش‌های دپلوماتیک با وزیر خارجهٔ چین صحبت کرده است.

مقامات امریکایی گفته اند که با وجود آنکه از این دور مذاکرات توقع کدام نتیجه را ندارند، امیدواراند که در آینده راه های سازندهٔ برای بحث و رسیدگی به موضوعات مطروحه مشخص شود.

XS
SM
MD
LG