لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن روسیه را به 'قساوت وحشتناک' در ایستگاه راه آهن اوکراین متهم کرد


جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده
جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز جمعه هشتم اپریل (۱۹ حمل) پس از حملات راکتی بر یک ایستگاه قطار آهن در اوکراین،‌ روسیه را به "قساوت وحشتناک" علیه اوکراین متهم کرد.

در حملات راکتی روز جمعه بر قطار آهن واقع در شهر کراماتورسک دست کم ۵۰ نفر به شمول کودکان کشته شده اند و صد‌ها نفر دیگر به شمول زنان و افراد مسن زخمی شده اند.

ولادیمیر پوتین، رییس ​جمهور روسیه که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ میلادی، حملات تهاجمی خود را بر اوکراین به شمول کیف، پایتخت آن کشور، آغاز کرد، حالا فعالیت نظامی خود را در جنوب و شرق اوکراین متمرکز کرده است. تغییر فعالیت نظامی روسیه از کیف به سمت جنوب و شرق اوکراین پس از آن صورت گرفت که قوای روسیه با مقاومت جدی اردوی اوکراین مواجه شد و تلاش نیروهای روسی برای تصرف پایتخت اوکراین با ناکامی مواجه شد.

رییس جمهور بایدن در یک تویت نوشته است که حمله بر ایستگاه قطار آهن اوکراین یکی دیگر از قساوت‌های وحشتناک روسیه است که در اوکراین صورت گرفته است و غیرنظامیانی را هدف قرار داده است که تلاش می کردند به صورت مصوون از منطقه بیرون شوند.

در همین حال،‌ ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گزارش داده است که در حملات راکتی روسیه بر این قطار آهن، ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند و افزود که این حملات نشان داد "شرارت محدودیت" ندارد. اما وزارت دفاع روسیه، اتهام حمله بر قطار آهن در اوکراین را رد کرده است.

آقای بایدن همچنین از حکومت سلواکیا به خاطر فراهم آوری سیستم میزایل‌های اس-۳۰۰ ساخت روسیه برای اوکراین سپاسگذاری کرد و گفت که حال زمان آن نیست که بر " خوشنودی خود" تمرکز کرد.

رییس جمهور ایالات متحده همچنین گفته است که اردوی روسیه پلان داشت تا کیف را تصرف کند، اما نتوانست به این هدف دست یابد. حال، به گفتهٔ‌ آقای بایدن،‌ مسکو "اعمال بی‌رحمانه و وحشیانهٔ" خود را در اوکراین ادامه می‌دهد.

رییس جمهور ایالات متحده همچنین گفته است که رییس جمهور زیلنسکی شخصاََ موضوع چگونگی دسترسی به سیستم دفاع اس-۳۰۰ را مطرح کرده است.

آقای بایدن افزود: "من به ادارهٔ خود دستور داده‌ام تا از هیچ سعی و تلاشی برای تشخیص و فراهم آوری تسلیحات نظامی پیشرفتهٔ که اردوی اوکراین به آن ضرورت دارد،‌ دریغ نکند."

کشف گور دسته جمعی

در عین حال،‌دفتر لوی سارنوالی اوکراین روز جمعه هشتم اپریل (۱۹ حمل) اعلام کرد که یک قبر دسته جمعی در نزدیکی یک کلیسا واقع در منطقهٔ شمال کیف،‌ پایتخت آن کشور کشف شده است.

در این گور دسته جمعی ۶۷ نفر دفن شده است و این قبر دسته جمعی پس از عقب نشینی نیروهای روسی از این منطقه کشف شده است. شماری از خبرنگاران و مردم محل اجساد زیادی را در کوچه ها و ساحات دیگر کشف کرده اند.

ایرینا وندیکتوا، لوی سارنوال اوکراین، گفته است که تا حال ۱۸ جسد بیرون آورده شده است که از آن جمله، در بدن اجساد ۱۶ نفر زخم های مرمی مشاهده شده و در دو جسد دیگر زخم مرمی و چره دیده شده است. دو زن در میان این کشته شدگان است و متباقی قربانیان را مردان تشکیل می دهند.

XS
SM
MD
LG