لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن می‌خواهد تا دو ماه دیگر ۷۰ درصد امریکایی‌ها واکسین شده باشند


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده هدف جدیدی را برای تطبیق واکسین کووید۱۹ تعیین کرده است که بر اساس آن باید تا چهارم جولای که مصادف با روز استقلال ایالات متحده است، ۷۰ درصد امریکایی‌ها کم از کم یک دوز واکسین را دریافت کرده باشند.

تقاضا برای اخذ واکسین کووید۱۹ در سرتاسر ایالات متحده کم‌رنگ شده است، تا حدی که شماری از ایالت‌ها نصف یا بیشتر سهمیۀ واکسین خود را فرمایش نداده اند. هم اکنون روزانه حدود یک میلیون دوز واکسین در امریکا تطبیق می‌شود، حالانکه سه هفته پیش دو میلیون دوز واکسین تطبیق می‌شد.

برای ترغیب بیشتر مردم، رییس جمهور بایدن روز سه شنبه از ایالت‌ها خواست تا واکسین را به پیمانۀ بیشتر قابل دسترس کنند تا باشد که مردم بدون اینکه پیش از پیش برای خود وقت بگیرند، به سادگی به نزدیک‌ترین مرکز صحی یا دواخانه رفته و بدون اتلاف وقت، واکسین را دریافت کنند.

آقای بایدن در پیامی گفت: "شما ضرورت دارید که واکسین شوید، حتا اگر شانس کم داشته باشید که به شدت بیمار شوید، باز هم چرا خطر را بپذیرید. واکسین جان شما یا عزیزان تان را نجات داده می‌تواند."

آنگونه که رییس جمهور بایدن هدف تعیین کرده است، تا دو ماه دیگر باید ۱۶۰ میلیون امریکایی کاملاً واکسین شده و ۱۸۱ میلیون نفر دیگر کم از کم یک دوز آن را دریافت کنند.

در حال حاضر ۱۰۵ میلیون نفر در امریکا به کلی واکسین شده و ۵۶ میلیون نفر دیگر کم از کم یک دوز واکسین را دریافت کرده اند که به گفتۀ مقام‌های صحی، افزایش شمار افراد واکسین شده، منجر به کاهش چشمگیر واقعات و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در امریکا شده است.

هرچند ادارۀ مواد غذایی و داروی ایالات متحده تا کنون تطبیق واکسین را به نوجوانان منظور نکرده است، حکومت آقای بایدن طرح‌هایی را برای تسریع تطبیق واکسین به افراد ۱۲-۱۵ سال آماده کرده است.

کودکان و نوجوانان در معرض خطر کمتر بیماری شدید ناشی از کروناویروس قرار دارند، اما در حال حاضر شمار بیشتر واقعات جدید کروناویروس را به خود اختصاص داده اند چون یک رقم قابل ملاحظۀ سالمندان امریکایی واکسین شده اند.

XS
SM
MD
LG