لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن کمک امنیتی یک میلیارد دالری به اوکراین را اعلام کرد 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز ۱۶ مارچ (۲۵ حوت) کمک امنیتی یک میلیارد دالری و اعزام تسلیحات دوربرد و طیاره‌های بی سرنشین را به اوکراین اعلام کرد.

این کمک‌ به اوکراین از حمایت "بی سابقهٔ" امریکا در جنگ با روسیه اطمینان می‌دهد.

این کمک نقدی شامل ۲۰۰ میلیون دالر است که در آخر هفته اعلان شده بود و ۸۰۰ میلیون دالر جدید از یک بستهٔ کمکی است که هفتهٔ گذشته کانگرس امریکا آنرا منظور کرد.

رییس جمهور بایدن در مورد فرستادن تسلیحات نظامی گفت: "این، انتقال مستقیم تجهیزات از وزارت دفاع ما به اردوی اوکراین است تا با آنان در مبارزه علیه این تهاجم کمک شود."

او همچنان گفت که امریکا با اوکراین در بخش دسترسی به سیستم‌های دوربرد ضد طیاره کمک خواهد کرد.

با وجود آنکه ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین به کرات از ناتو خواسته است تا حریم هوایی آن کشور را منحیث ساحهٔ منع پرواز شناسایی کند، رییس جمهور بایدن در این خصوص اشاره نکرد.

ناتو در گذشته این تقاضای اوکراین را رد کرده بود زیرا این اقدام می‌تواند پیمان اتلانتیک شمالی را در رویارویی مستقیم با روسیه قرار دهد.

در عوض، قصر سفید گفت که کمک‌‌های نظامی با اوکراین را افزایش می‌دهد و کیف ۸۰۰ راکت زمین به هوای نوع ستنگر، ۹۰۰۰ راکت‌ ضد تانک، ۷۰۰۰ سلاح خفیف و ۲۰ میلیون مرمی دریافت خواهد کرد.

رییس جمهور بایدن افزود که کشورش به اوکراین ۱۰۰ طیارهٔ بدون سرنشین نیز فراهم خواهد کرد که به گفتهٔ‌ او فرستادن سیستم‌های مجهز با تکنالوژی عصری تعهد امریکا را به دفاع از اوکراین به نمایش می‌گذارد.

این در حالی است که حملات نیروهای روسی در اوکراین شدت گرفته است.

در سه هفتۀ تهاجم نظامی روسیه، حدود سه میلیون اوکراینی به کشورهای همسایۀ اوکراین پناه برده، ۶۳۶ غیرنظامی، به شمول کودکان، کشته شده و بیش از ۱۱ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG