لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن به امریکایی‌ها: متحد باشید و نترسید


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در یک پیام ویدیویی به مناسبت ۲۰مین سالروز حملات دهشت افگنی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ از مردم ایالات متحده خواست تا متحدانه در کنار هم باشند، با هدف "بازسازی، نوسازی و تعمیر" به پیش بروند و هراس نداشته باشند.

آقای بایدن گفت: "به تمام خانواده‌های ۲۹۷۷ نفر از بیش از ۹۰ کشور که به تاریخ ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ در شهر نیویارک، آرلنگتن ورجینیا و شانکسویل پنسلوانیا کشته شدند و هزاران نفر دیگری که زخمی شدند، امریکا از شما و عزیزان شما بزرگداشت به عمل میاورد."

آقای بایدن همچنان به آنعده از افرادی ادای احترام کرد که به گفتهٔ او دقایق، ساعت‌ها، ماه و سال‌ها پس از حملات دهشت افگنی در امریکا جان‌های شان را به خطر انداخته و یا هم قربان کردند.

رییس جمهور امریکا افزود: "خیلی دشوار است، چه یک سال گذشته باشد یا ۲۰ سال. کودکان بدون والدین شان بزرگ شدند. والدین بدون کودکان شان رنج بردند. شوهران و خانم‌ها باید راه‌های زندگی بدون همسران را می‌یافتند."

رییس جمهور بایدن علاوه کرد که امیدوار است ۲۰ سال پس از این حملات، "خاطرات عزیزان تان با وجود اشک در چشمان، بر لبان تان لبخند بیاورد".

جو بایدن یک بار دیگر هشدار داده گفت آنانی که در تلاش صدمه رسانیدن به امریکا اند، "ما پیدای تان می‌کنیم و مجبور تان می‌سازیم که بهای کردار تان را بپردازید. ما هیچ زمانی توقف نخواهیم کرد".

آقای بایدن همچنان از خشونت‌ علیه مسلمانان امریکایی پس از حملات دهشت افگنی در این کشور یاد آوری کرد و خواستار اتحاد میان امریکایی ها شد.

قرار است امروز، رییس جمهور بایدن و جیل بایدن، بانول نخست امریکا از هر سه محل حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ دیدن کنند.

XS
SM
MD
LG