لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن نمایندۀ پیشین امریکا در ملل متحد را به صفت رییس USAID برگزید


جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا، سمنتا پاور، نمایندۀ پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد را به صفت رییس ادارۀ ایالات متحده برای انکشاف بین‌المللی (USAID) برگزید.

تیم انتقالی آقای بایدن روز چهارشنبه ۱۳ جنوری (۲۴ جدی) با نشر بیانیه‌ای گفته است که خانم پاور با تجارب عمیق خود به رسیدگی به بحران‌ها در سرتاسر جهان خواهد پرداخت.

در این بیانیه‌ آمده است: "پاور با شرکای ما کار خواهد کرد تا با بزرگترین چالش‌های عصر مان – به شمول کووید۱۹، تغییر اقلیم، فقر و پسگرد دموکراتیک رسیدگی کند."

خانم پاور در این بیانیه به عنوان کارمند ملکی و دپلوماتی معرفی شده است که در "وقت بحران" آزمایش شده است. در بیانیه آمده است: "سفیر پاور در حل و فصل درگیری های دراز مدت، پاسخگویی به شرایط اضطراری بشردوستانه، دفاع از کرامت انسانی و تقویت حاکمیت قانون و دموکراسی، در رهبری جهان پیشگام بوده است. "

این مدافع حقوق بشر در زمان ریاست جمهوری بارک اوباما که جو بایدن آن وقت معاون رییس جمهور بود، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به عنوان نمایندۀ ایالات متحده در سازمان ملل متحد ایفای وظیفه کرد.

خانم پاور در دورۀ اول ریاست جمهوری آقای اوباما از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به حیث کارمند امنیت در قصر سفید خدمت کرده است.

سمنتا پاور که ۵۰ سال عمر دارد یک خبرنگار نیز می‌باشد. کتاب "یک مشکل از جهنم" وی که مطالعه روی عدم موفقیت ایالات متحده در جلوگیری از نسل کشی است، برنده جایزهٔ معروف پولیتزر شد.

XS
SM
MD
LG