لینک های دسترسی

Breaking News

اجساد نظامیان امریکایی از کابل به امریکا رسید؛ بایدن ادای احترام کرد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز ۲۹ اگست (هفتم سنبله) در یک پایگاه نظامی دلاویر، تابوت‌های پوشیده با پرچم ۱۳ نظامی امریکایی را دریافت کرد که در حملهٔ انتحاری روز پنجشنبه در کابل جان باخته بودند.

اشتراک در روند "انتقال با وقار" یا دریافت اجساد سربازان، یکی از مسوولیت‌های سنگین سرقوماندان اعلای قوای مسلح امریکا است.

آقای بایدن و جیل بایدن، بانوی نخست ایالات متحده امروز با اعضای خانواده‌های این نظامیان در پایگاه هوایی دوور ملاقات کردند. اکثراً اجساد نظامیان کشته شدۀ امریکایی به پایگاه هوایی دوور منتقل می‌شود.

رییس جمهور بایدن، پس از عهده دار شدن تصدی ریاست جمهوری، این نخستین بار است که در روند دریافت اجساد نظامیان امریکایی اشتراک می‌کند.

شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی که در افغانستان فعال است، مسوولیت حملۀ مرگبار انتحاری روز پنجشنبه در نزدیکی یکی از دروازه‌های ورودی میدان هوایی کابل را به دوش گرفت که در آن بیش از ۱۶۰ شهروند افغانستان و ۱۳ نظامی امریکایی کشته شدند.

پس از آن حمله، نظامیان امریکایی دو حمله‌ هوایی را در کابل و ننگرهار علیه گروه داعش انجام داده اند.

بر اساس معلومات نظامیان امریکایی، در حمله نخست در شرق افغانستان دو عضو برجستهٔ این گروه کشته شد و در حمله دومی که امروز در کابل صورت گرفت، یک موتر مملو از مواد منفجرهٔ داعش-خراسان از بین برده شد.

XS
SM
MD
LG